مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم:

تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی روستا‌ها، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی در بخش کشاورزی تنها راه برون رفت از وضعیت موجود در روستا‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، مجتبی آغاز مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم  گفت: کاهش مداوم عوامل تولید بخصوص منابع آب و خاک نقش و ضرورت استفاده از فن آوری‌های نوین و دانش علمی روز در جهت افزایش بهره وری، افزایش راندمان تولید و مدیریت مصرف را بیش از پیش کرده است.

آغاز بیان کرد: با تنوع بخشی به ظرفیت‌های اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی در بخش کشاورزی متناسب با وضعیت شهرستان شهرستان و نیز استفاده از مراکز غیر دولتی کشاورزی می تواند تنها راه برون رفت از وضعیت موجود در روستا‌ها وشهرستان باشد.

آغاز افزود:با توجه به تصویب اصل ۴۴ قانون اساسی و قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی، زمینه‌های لازم برای تلاش در جهت واگذاری حداکثری وظایف جهاد کشاورزی به مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی و نیز تلاش در جهت مشارکت حداکثری فارغ التحصیلان و فعالان بخش کشاورزی در ایجاد و استقرار مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی نیز فراهم کرده است.

وی بیان کرد: خدمات قابل ارائه مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی شامل؛ برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، ترویجی، خدمات مشاوره ای، فنی، اجرایی مهندسی، ارزیابی اقتصادی و اجتماعی حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی، انجام تشریفات و مراحل اداری صدور پروانه و مجوز فعالیت‌های واحد‌های تولیدی و خدماتی بخش کشاورزی و دیگر تصدی‌ها و وظایف وزارت جهاد کشاورزی مرتبط با سایر دستگاه‌های دولتی و غیردولتی احصاء شده است.

آغاز گفت: اشخاص حقیقی و حقوقی با معرفی نیروی انسانی متخصص، می‌توانند با مراجعه به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی درخواست تاسیس مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی کرده و نسبت به ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف کشاورزی اقدام نمایند

مدیر جهادکشاورزی شهرستان از راه اندازی دو مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی زرین دشت و آرمان مهر در شهرستان خبرداد و گفت: راه اندازی و فعالیت مراکز غیر دولتی ظرفیت بسیار مناسبی در جهت ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی هستند و به عنوان بازوان افزایش بهره وری و مهندسی شدن فرآیند تولید در خدمت کشاورزان وبهره برداران بخش کشاورزی شهرستان قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ غ

ایجاد فرصت‌های شغلی جدید شاه کلید رهایی از مشکلات پیشرو روستاهاست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.