سالانه ۱۸ تن گوشت ماهی قزل آلا در شهربابک تولید می‌شود

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: شهرستان شهربابک یکی از قطب‌های تولید ماهی قزل آلا در استان است به طوری که سالانه ۱۸ تن گوشت ماهی قزل آلا در شهربابک تولید می‌شود.

مجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: شهرستان شهربابک یکی از قطب‌های تولید ماهی قزل آلا در استان است که هر ماه چندین بازدید از مزارع پرورش ماهی توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی انجام می‌شود.

وی افزود: در این بازدید‌ها کارشناسان دامپزشکی نکاتی در خصوص تغییر شرایط مراکز پرورش به بهره برداران ارائه می‌دهند که این موارد بیشتر در خصوص الزامات رعایت مسایل بهداشتی، کنترلی و امنیت زیستی در جهت پیشگیری از بیماری‌ها است.

اسدی تصریح کرد: در شهربابک ۵ مرکز فعال پرورش ماهی قزل آلا موجود است که سالانه حدود ۱۸ تن ماهی در این مراکز تولید می‌شود.

اسدی به پرورش دهندگان پیشنهاد داد: با توجه به سابقه و تجربه بالای این افراد در این صنعت، به جهت بهره وری بهتر نیاز است این مراکز با تغییراتی که ایجاد می‌کنند شرایط استخر‌ها را از وضعیت سنتی به صنعتی تبدیل نمایند و با اصلاح مدیریتی لازم برای دستیابی به بازار‌های خارج از شهرستان اقدام نمایند.

انتهای پیام /ی

استخرهای پرورش ماهی از سنتی به صنعتی تبدیل شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار