پرداخت بیش از ۳۷ میلیارد تومان مستمری به مددجویان اردبیلی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل گفت: بیش از ۳۷ میلیارد تومان مستمری در چهار ماهه نخست سال‌جاری به حساب سرپرستان خانوار تحت حمایت پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه بیش از ۳۷ میلیارد و ۳۲۴ میلیون تومان در قالب مستمری ماهانه از ابتدای سال‌جاری تاکنون به حساب سرپرستان خانوار تحت حمایت واریز شده است، گفت: پرداخت کمک معیشتی به خانوار تحت حمایت با هدف تأمین بخش مهمی از نیاز‌های اساسی آن‌ها صورت می‌گیرد تا بتوانند مایحتاج اساسی خود را تهیه کنند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی در پرداخت مستمری به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل رفع مشکلات اساسی آن‌ها است، افزود: در کنار پرداخت مستمری ماهانه با ارائه خدمات درمانی، دارویی، فرهنگی، تحصیلی، جهیزیه و ساخت و تعمیر مسکن به مددجویان کمک می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ماهانه به طور میانگین حدود ۹،۵ میلیارد تومان مستمری به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود، بیان کرد: با توجه به افزایش مستمری پرداختی و به دلیل حجم نیاز‌های اساسی مددجویان، نیاز مبرم به یاری خیران و نیکوکاران داریم تا پاسخگوی مسائل ضروری آن‌ها باشیم.

حسین نژاد با اعلام اینکه مشکلات و مسائل خانوار تحت حمایت در سیستم نیازسنجی طبقه‌بندی و اولویت‌بندی شده است، گفت: تمامی خدمات کمیته امداد استان اردبیل بر اساس سیستم نیازسنجی به مددجویان ارائه می‌شود که سرعت رسیدگی به امور آن‌ها را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه رویکرد اصلی کمیته امداد استان اردبیل توانمندسازی و خوداتکایی خانوار تحت حمایت است، اعلام کرد: قبل از قرار گرفتن مددجویان در مسیر اشتغال‌زایی، با پرداخت مستمری و رفع مشکلات اساسی تلاش می‌کنیم آن‌ها را به سمت توانمندسازی سوق دهیم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل به حمایت کمیته امداد استان اردبیل از ۳۸ هزار خانوار نیازمند اشاره کرد و افزود: ۶۲ درصد از مددجویان تحت حمایت را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند که قادر به انجام کار و فعالیت نیستند.

حسین نژاد با اشاره به اینکه با پرداخت مستمری و خدمات درمانی و دارویی به سالمندان تحت حمایت تلاش می‌کنیم تا حداقل دغدغه‌های معیشتی آن‌ها برطرف شود، گفت: توانمندسازی مددجویان بر اساس استعدادسنجی صورت می‌گیرد که بر مبنای توانایی و علاقه خانوار تحت حمایت پس از برگزاری دوره‌های آموزشی و اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به این امر مهم پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه خدمات کمیته امداد استان اردبیل بر اساس حفظ عزت نفس و کرامت انسانی خانواده‌های نیازمند ارائه می‌شود، افزود: درصدد هستیم با یاری نیکوکاران و رفع مشکلات اساسی مددجویان اردبیلی، مسیر خودکفایی آن‌ها را هموار کنیم تا هیچ فردی به علت فقر و تنگدستی از جامعه روی برنگرداند.

انتهای پیام/ح

۶۲ درصد از مددجویان تحت حمایت را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند

برچسب ها: کمیته امداد ، مستمری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.