معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران:

آخرین قیمت عرضه دام سبک برای عید قربان اعلام شد/ نرخ متغیر مرغ و تخم مرغ در بازار تهران

امامی امین درباره آخرین قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار و نحوه عرضه دام سبک برای عید قربان توضیحاتی داد.

آخرین قیمت عرضه دام سبک برای عید قربان اعلام شد/ نرخ متغیر مرغ و تخم مرغ در بازار تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد امامی امین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران در جلسه تنظیم بازار استان تهران اظهار کرد: در جلسه امروز به قیمت کالا‌های مصرفی و اساسی در استان تهران پرداخته شد که در بسیاری از کالا‌ها یا توقف افزایش قیمت و یا روند کاهشی قیمت‌ها را شاهد بودیم.

وی افزود: در حال حاضر قیمت مرغ و تخم مرغ در استان تهران متغیر است و وجود واسطه‌ها در میدان بهمن برای کاهش و یا افزایش قیمت‌ها بسیار تأثیرگذار بود.

امامی امین‌ گفت: سعی داریم که واسطه‌ها را از میدان بهمن حذف کنیم و هرچه واسطه کمتر باشد، قیمت مرغ و تخم مرغ نیز کاهش می‌یابد.

او افزود: وقتی که تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها به این موضوعات توجه کنند، اقدامات ما شکل می‌گیرد، لذا ما به دنبال آن هستیم که عشایر و اتحادیه‌ها در غرفه‌ها عرضه مستقیم داشته باشند و با این کار قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران تصریح کرد: بر اساس مصوبه امروز قیمت سازمان حمایت از مصرف کنندگان برای عرضه مرغ ۱۲۹۰۰ تومان است و اگر از این قیمت بالاتر به فروش برسد، قطعا با متخلفان برخورد می‌شود.

امامی امین ادامه داد: دیروز دو نفر از افرادی که قصد افزایش نامتعارف قیمت مرغ را داشتند دیروز با دستور مقام قضایی دستگیر شدند.

او با بیان اینکه برخی از افراد سودجو دنبال منافع زودگذر خود هستند، گفت: به دستور مقام قضایی حدود ۳۰ نفر را در شب عید در میدان بهمن دستگیر کردیم، چرا که این افراد با واسطه گری به دنبال افزایش قیمت‌ها بودند.

وی افزود: در حال حاضر برنامه‌هایی برای قانونمند کردن و ساماندهی میدان بهمن داریم که به زودی این برنامه‌ها اجرایی خواهند شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران گفت: بر اساس برنامه‌ها ۱۰۰ مرکز عرضه دام سبک و سنگین در استان تهران راه‌اندازی خواهد شد که ۴۲ مرکز آن تنها در شهر تهران خواهد بود.

او ادامه داد: در مراکز عرضه دام عشایر، دامداران از بیشترین غرفه‌ها برخوردار خواهند شد و ما هرچه بتوانیم واسطه‌ها را در این زمینه کم کنیم، قطعاً شاهد کاهش قیمت‌ها خواهیم بود.

امامی امین افزود: پارسال حدود ۵۰ هزار رأس دام زنده را برای عید قربان در نظر گرفتیم که تنها ۳۷ هزار رأس دام در استان مصرف شد و امسال هم همین تعداد دام را برای عرضه در نظر گرفتیم.

او بیان کرد: بر اساس اعلام سازمان عشایری، هر کیلو گوشت دام سبک برای عید قربان باید به قیمت ۴۲ تا ۴۴ هزار تومان عرضه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار