حزب کارگر انگلیس: در مسئله توقیف نفتکش ما نباید پیام‌رسان آمریکا باشیم

یک سخنگو‌ی حزب مخالف انگلیس گفت این کشور نباید در خصوص توقیف نفتکش «استنا ایمپرو» در خلیج فارس، پیام‌رسان آمریکا برای ایران باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ریچارد بورگن، یکی از سخنگو‌های حزب کارگر انگلیس، روز یکشنبه گفت این کشور نباید نقش پیام‌رسان را برای آمریکا درخصوص توقیف نفتکش «استنا ایمپرو» با پرچم انگلیس از سوی نیرو‌های ایران ایفا کند.

او در گفتگو با اسکای نیوز هشدار داد:  انگلیس نباید به یک مناقشه همانند مسئله (جنگ) عراق کشیده شود و گفت ما می‌توانیم نقشی بسیار مثبت در این مناقشه ایفا کنیم.

این سخنگو افزود: نقش انگلیس آن است که برای حل این مناقشه و تنش‌زدایی و توافق هسته‌ای از گفتگو‌ها حمایت کند؛ اما ما آنچه نمی‌خواهیم، آنست که پیام‌رسان یا یار دونالد ترامپ باشیم.

روز جمعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نفتکش انگلیسی را به دلیل تخلف از قوانین بین‌المللی توقیف کرد. نفتکش «استنا ایمپرو» ویژه حمل نفت و فرآورده‌های پتروشیمی است. طول این نفتکش عظیم‌الجثه ۱۸۳ متر و پهنای آن ۳۲ متر بوده و با سرعت ۱۲/۷ گره دریایی (معادل ۲۳/۵ کیلومتر بر ساعت) قادر به حرکت است.

بر اساس گزارش‌ها، این نفتکش با ۲۳ خدمه از بندر فجیره امارات متحده عربی به مقصد بندر الجبیل در عربستان سعودی در حرکت بود که پس از نقض قوانین از سوی نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار