اختصاص ۳۲ میلیارد ریال برای بهبود آّب روستا‌های بجستان

با اختصاص ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار، ۲۳ کیلومتر خط انتقال آب در مناطق روستایی شهرستان بجستان در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد رضا اکبرنیا رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی بجستان گفت: این طرح‌ها شامل خط انتقال آب صلح آباد به مطر آباد به طول ۱۶ کیلومتر با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال و احداث خط انتقال آب روستای قاسم آباد به طول ۷ کیلومتر با اعتبار ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

او تصریح کرد: پارسال نیز با هزینه ۳۳ میلیارد ریال ۱۰ کیلومتر خط انتقال آب و ۵ مخزن ۵۰۰ و ۸۰۰ مترمکعبی در مناطق روستایی بجستان اجرا شد.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی بجستان گفت: در این راستا طرح‌های آبرسانی روستای فخر آباد با هزینه ۱۳ میلیارد ریال شامل ۶ کیلومتر خط انتقال آب و مخزن ۵۰۰ مترمکعبی، شبکه برق به طول یک هزار و ۳۰۰ متر و تعویض ۵ کیلومتر شبکه فرسوده اجرا می‌شود.

اکبرنیا احداث مجتمع آبرسانی روستا‌های صلح آباد، مطرآباد و مزار با ۴ کیلومتر خط انتقال، ۴ مخزن ۸۰۰ مترمکعبی و ۳ شبکه توزیع و ایستگاه پمپاژ با هزینه ۲۰ میلیارد ریال را از دیگر طرح‌های کاهش تبعات خشکسالی در بخش آبرسانی روستایی بجستان ذکر کرد.

او ادامه داد: با توجه به افزایش کم سابقه دمای هوا در بجستان در سال‌های اخیر برخی روستا‌های این شهرستان به صورت مقطعی با مشکلات و محدودیت‌هایی در تأمین آب مواجه شدند که آب مورد نیاز آن‌ها به وسیله تانکر یا از منابع آب منطقه و شهرستان‌های همجوار شامل فردوس و گناباد تأمین شد.

۷ هزار طرح مشترک در ۳۰ روستای بجستان زیرپوشش خدمات اداره آب و فاضلاب روستایی قرار دارند که آب مصرفی آن‌ها از ۲۵ حلقه چاه، ۶ قنات و ۲ چشمه تأمین می‌شود.
 
 
انتهای پیام//ف.ص

 

۲۳ کیلومتر خط انتقال آب در مناطق روستایی شهرستان بجستان در دست اجرا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.