راه اندازی و توسعه ۴ خط تولید گروه صنعتی فولاد ایران

استاندار خوزستان از راه اندازی و توسعه ۴ خط تولید گروه ملی صنعتی فولاد ایران خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: ۴ خط تولید گروه صنعتی فولاد ایران در خوزستان وارد مدار تولید شد.

وی افزود: همراهی و همکاری شرکت فولاد برای حل مشکلات شرکت‌های فولادی همچون اکسین، کاویان، نورد لوله و گروه ملی صنعتی فولاد ایران بسیار تأثیر گذار بوده است.

شریعتی بیان داشت: صنعت، معدن و تجارت در تولید، اشتغال، ایجاد ارزش افزوده و درآمدزایی و صادرات از اهمیت ویژه‌ای در اقتصاد کشور برخوردار است به طوری که سهم این مجموعه، از تولید ناخالص داخلی حدود ۴۰ درصد است.

استاندار خوزستان ادامه داد: در روز صنعت و معدن، فرصت‌ها و تهدید‌های توسعه‌ای این بخش به بحث گذاشته می‌شود و گزارش‌های ارایه شده، چراغ راهی برای رفع مشکلات موجود و بهبود فعالیت‌های آتی مسئولان است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی، با توجه به وجود ذخایر غنی معدنی و امکانات بالقوه نظیر انرژی فراوان، دسترسی به آب‌های بین المللی و نیروی تحصیل کرده، ضرورت توجه به حضور بخش معدن در آن پررنگ‌تر می‌شود و بخش معدن با توجه به اثربخشی که در گردش چرخ اقتصاد دارد.

زمینه سازی برای حمایت از کالای ایرانی در کشور

وی افزود: حمایت از تولید داخل با اقداماتی همچون ممنوع بودن واردات کالای مشابه خارجی، تشویق صادرات، ارایه تسهیلات کم بهره در پیشبرد این روند مؤثر است.

شریعتی گفت: می‌توان زمینه لازم را برای انجام اقدامات عملی برای حمایت از کالای ایرانی فراهم کرد و بخش خصوصی می‌تواند نقش فعالانه‌تری در رونق تولید و اشتغال داشته باشد.

استاندار خوزستان در پا یان اظهار داشت: موضوعات حوزه صنعت و معدن باید با محوریت و میدان‌داری بخش خصوصی در اقتصاد مطرح شود و پیشنهاد‌ها و راهکار‌های اجرایی برای برطرف کردن آن‌ها مطرح شود.

 انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.