بیانیه پایانی اجلاس چهار جانبه وزرای ارتباطات صادر شد

در پی برگزاری اجلاس چهارجانبه وزرای ارتباطات جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان، ترکیه و روسیه در تهران بیانیه این اجلاس صادر شد.

بیانیه پایانی اجلاس چهار جانبه وزرای ارتباطات صادر شدبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در پی برگزاری اجلاس چهارجانبه وزرای ارتباطات جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان، ترکیه و روسیه در تهران، با توافق چهار کشور بیانیه پایانی این اجلاس صادر و منتشر شد.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

اجلاس چهار جانبه وزراء ارتباطات کشور‌های ایران، جمهوری ترکیه، فدراسیون روسیه و جمهوری آذربایجان، در تاریخ ۲۶ تیر ماه ۱۳۹۸ (برابر با ۱۷ جولای ۲۰۱۹)، در عمارت کلاه فرنگی وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، برگزار گردید. هدف از این اجلاس، گسترش ارتباطات علمی و اقتصادی میان کشور‌های منطقه بود که در آن وزراء چهار کشور، درخصوص آخرین پیشرفت‌های فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزراء حاضر در این اجلاس، به منظور حمایت از مبادله دانش، توسعه بازار و فراهم کردن فرصت برای ظرفیت سازی در منطقه، با ابتکار پیشنهادی وزیر ارتباطات ایران در اجلاس وزراء باکو (دسامبر ۲۰۱۸)، مبنی بر راه اندازی یک مرکز برنامه ریزی، سازماندهی و سرمایه گذاری رویداد‌های منطقه‌ای برای استارتاپ‌ها، موافقت کردند.

همچنین وزراء شرکت کننده در اجلاس، به عنوان اولین مرحله از انجام اهداف فوق، با سازماندهی ۸ رویداد استارتاپی (دو رویداد در هر کشور)، در یک سال آتی، توافق کردند. ترویج همکاری‌های صنعتی با تقویت ارتباط میان شرکت‌ها، شناسایی نیاز‌های آموزشی استارتاپ‌ها در زمینه توسعه کسب و کار، تبادل اطلاعات تخصصی و ارتباطات بازار، توسعه خدمات حوزه ICT و آموزش برای جوامع کسب و کار ملی و منطقه‌ای، ارائه بسته‌های آموزشی، بررسی ابزار‌های روش شناسی که توسط هر یک از کشور‌ها برای استارتاپ‌های منطقه ارائه شده است و فراهم آوردن فرصتی منحصر به فرد برای بررسی اکوسیستم سایر استارتاپ‌ها، بازدید از فضا‌های همکاری، مرتبط شدن با سرمایه گذاران و همچنین کسب تجربیات ارزشمند در راه اندازی استارتاپ، از دستاورد‌های مهم این اقدام مشترک خواهد بود.

این دستاورد نشان می‌دهد که با اراده سیاسی، پایداری و مشارکت چند جانبه می‌توان پیچیده‌ترین مسائل را حل کرده و راهکار‌های عملی موثری را به اجرا گذاشت. این رویداد پیامی دلگرم کننده و محکم است که تلاش‌های ما در جهت ایجاد آینده‌ای روشن‌تر برای همگی ملت‌های منطقه و مقابله با یکجانبه گرایی خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار