معاون وزیر نیرو در امور تحقیقات و منابع انسانی تاکید کرد؛

تاکید بر تغییر مدل پژوهشی از سنتی به پیشرفته

صالح اولیا بر انجام تحقیقات کاربردی و تغییر مدل پژوهش از سنتی به پیشرفته به‌منظور بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت‌های دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد.

به‌گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمد صالح اولیا" در حاشیه بازدید از دستاورد‌های پژوهشگاه نیرو، تهیه و به‌روز رسانی نقشه راه استراتژیک مدیریت پژوهش در پژوهشگاه نیرو با محوریت در اختیار داشتن مدل مفهومی و چند بعدی اکوسیستم صنعت، پژوهشگاه، دانشگاه و بخش خصوصی را با اهمیت عنوان کرد.

وی، بر پایش مستمر فعالیت‌های انجام شده و انطباق آن با نقشه راه، با در اختیار داشتن شیوه‌های سنجش و پایش در مسیر مدیریت تحقیقات تاکید کرد و افزود: ضروری است پژوهشگاه در حوزه‌های مختلف تحقیقات صنعت برق شاخص‌های ارزیابی و سنجه‌های کنترلی تعریف کرده و همواره تحلیل‌های لازم برای پایش وضعیت تحقیقات و بهبود عملکرد را به‌عمل آورد.


بیشتر بخوانید: آغاز فاز دوم طرح ملی فهام با هدف هوشمندسازی شبکه برق 


معاون وزیر نیرو در امور تحقیقات و منابع انسانی، توسعه تجارب مدیریت پژوهش و پیشبرد پروژه‌های راهبردی در حوزه‌های مختلف مجموعه وزارت نیرو و به خصوص حوزه آب را ضروری دانست و گفت: از مجموعه پژوهشگاه نیرو که سال‌ها در حوزه‌های مختلف تحقیقات فعالیت داشته انتظار می‌رود برای تعمیم، گسترش و نفوذگذاری این تجارب در شرکت‌های تابعه صنعت برق و همچنین حوزه‌های مختلف مرتبط با صنعت آب کشور اقدام کند.

در ابتدای این بازدید جلسه‌ای مشترک با اعضای شورای پژوهشگاه نیرو برگزار و گزارشی از اقدامات به‌عمل آمده در حوزه‌های توسعه فناوری، طرح‌های حمایتی از تحقیقات دانشگاهی و مدل‌های مدیریت پژوهش ارائه شد.

در طی این جلسه از نتایج دستاورد‌های ارزشمند طرح پژوهش محور ارتقای توربین‌های گازی نیروگاهی رونمایی شد که براساس گزارش ارائه شده نزدیک به ۲ هزار میلیاردریال صرفه جویی در احداث نیروگاه از طریق انجام این پروژه روی توربین‌های گازی موجود نیروگاه‌های کشور انجام شده است.

معاون وزیر نیرو در امور تحقیقات و منابع انسانی در پایان این نشست، از نمایشگاه دستاورد‌ها و توانمندی‌های پژوهشگاه نیرو بازدید کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار