تولید داخلی داروی سالک در اصفهان آغاز می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: داروی «گلوکانتیم» خط اول درمان سالک است که از سال آینده تولید داخلی این دارو در اصفهان آغاز می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، طاهره چنگیزرئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از راه‌اندازی خدمات کرایوتراپی در شهرستان‌های سالک‌خیز اصفهان خبر داد و اظهار داشت: در شهرستان‌های ورزنه، اژیه، هرند، رامشه، زواره، برخوار و سجزی که با آمار بالای مبتلایان به سالک روبه‌رو هستیم، تمامی خدمات تشخیصی و درمانی سالک توسط مراکز وابسته به دانشگاه به صورت رایگان به بیماران ارائه می‌شود.

او با بیان اینکه اصفهان یکی از استان‌های سالک خیز در کشور است، افزود: حدود ۸ شهرستان اصفهان درگیر بیماری سالک هستند. اردستان، نطنز، برخوار، شاهین‌شهر و میمه، منطقه جنوب و جنوب شرقی اصفهان، نائین، کاشان و آران و بیدگل با جمعیت حدود ۷۰۰ هزار نفری با بیماری سالک درگیر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: داروی «گلوکانتیم» را می‌توان خط اول درمان سالک نام برد که از سال آینده تولید داخلی این دارو در اصفهان آغاز می‌شود.

او گفت: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به‌دنبال تولید ایرانی داروی «گلوکانتیم» است که هم اکنون مطالعات نهایی آن در دانشکده داروسازی دانشگاه در حال انجام است.

چنگیز یکی از مشکلات طی کردن فرایند درمان سالک و کنترل آن در کشور به ویژه استان اصفهان در سال گذشته را کمبود داروی «گلوکانتیم» عنوان کرد و افزود: هم اکنون یکی از کارخانه‌های داروسازی اصفهان پیگیر وارد کردن ماده اولیه این دارو از شرکت سازنده اصلی و تهیه آمپول‌ها در ایران است.

او اجرای کنترل سالک در استان اصفهان را در ۴ مرحله عنوان و خاطرنشان کرد: تاکنون ۳ مرحله از کنترل سالک در مناطق سالک‌خیز اصفهان انجام شده است و مرحله آخر آن در مردادماه آغاز می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل وزارت متبوع هر سه ماه یک بار، افراد واکسینه شده باید معاینه و تحت ویزیت قرار بگیرند و در این طرح ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در مناطق تحت پوشش مراکز بهداشت شماره ۱ و ۲ اصفهان تست شدند که از این تعداد ۱ هزار و ۷۰۰ نفر مورد مانیتورینگ قرار گرفتند.

او با تاکید بر هم‌افزایی همه دستگاه‌های اجرایی و عزم استانی برای کنترل بیماری سالک در اصفهان به ویژه بین شهرداری‌ها، محیط زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و ... گفت: سالک حاصل در کنار هم قرار گرفتن عوامل مختلف مانند انگل بیماری، موش به عنوان مخزن بیماری، پشه به عنوان ناقل و انسان است و برای کاهش آن باید ارتباط زنجیره‌ای بین این عوامل گسسته شود.

انتهای پیام/م

 

تولیدداخلی  داروی «گلوکانتیم  از سال آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار