شورای عالی سیاسی یمن: آماده پاسخگویی به هرگونه تشدید تنش‌ از سوی متجاوزان هستیم

شورای عالی سیاسی یمن با صدور بیانیه‌ای به تشریح تازه‌ترین تحولات میدانی و سیاسی این کشور پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، شورای عالی سیاسی یمن با صدور بیانیه‌ای به تشریح تازه‌ترین تحولات میدانی و سیاسی این کشور و تنش‌های اخیر منطقه پرداخت.

در این بیانیه آمده است: جمهوری یمن به ویژه در سایه تنش‌های اخیر در منطقه، بر حفظ امنیت دریای سرخ اصرار دارد و جامعه جهانی باید به رفع محاصره علیه یمن پایبند باشد. در مورد هرگونه تشدید تنش‌ها از سوی متجاوزان در جبهه‌های مرزی و ساحل غربی هشدار می‌دهیم و اعلام می‌کنیم ارتش و کمیته‌های مردمی یمن آماده پاسخگویی به این تنش‌ها هستند. ملت ما باید روح برادری و هوشیاری را برای خنثی کردن توطئه‌های متجاوزان حفظ کرده و همزمان برای شکست دادن و زدن ضربات پیاپی به آن‌ها تلاش کند. بر مواضع وطن پرستانه نیرو‌های فعال در مناطق تحت اشغال متجاوزان درود می‌فرستیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: اعلام غیرمستقیم عقب نشینی برخی اعضای ائتلاف متجاوز سعودی از یمن و ادعای تلاش برای برقراری صلح با اقدامات میدانی آن‌ها که در راستای تجزیه یمن پیش می‌رود، همخوانی ندارد. کشور‌های متجاوز عضو ائتلاف سعودی، برای تغذیه تنش‌ها و درگیری‌ها و شعله ور ساختن انواع و اشکال اختلافات بین فرزندان یمن تلاش می‌کنند. از جامعه جهانی می‌خواهیم تلاش متجاوزان را برای جلوگیری از ورود مواد غذایی و کشتی‌های تجاری به بنادر یمن متوقف کند.

شورای سیاسی یمن در پایان بیانیه خود تأکید کرد: مواضع ما در قبال برقرای صلح شرافتمندانه و روندی سیاسی که حافظ حاکمیت و تمامیت ارضی یمن باشد، ثابت است.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۰۴ ۳۱ تير ۱۳۹۸
برای تسلط نیروهای رزمنده کشور مظلوم یمن بر تنگه راهبردی باب المندب کافیست چند کشتی قاره پیمای عربستان و امارات در نقاطی محاسبه شده به گل بنشینند و راه این تنگه مسدود شود تا مسیرهای غیر اقتصادی و پر هزینه تردد و عبور ومرور بر کشتیرانی عربستان و امارات تحمیل شود و کلی معادلات به نفع کشور یمن و رزمندگانش تغییر و موازنه پیدا کند موازی و همزمان با این طرح تاسیسات مهم بندری و صادرات و واردات و نقاط حساس استراتژیک در اعماق خاک عربستان مردم ناراضی این کشور را مانند نارنجک های چاشنی کشیده و بدون ضامن به جان حکام جور و ظلم عربستان آل سقوط و امارات بیندازند و همزمان با پیشروی در جبهه های رو در رو و فتح خاکریزها و پایگاههای نظامی از درون هم با نارضایتی مردم که از آنان سلب رفاه شده باشد تاج و تخت این حکام شیرده عرب واژگون شود.....صبح پیروزی در حال طلوع است وتشعشع انوار پیروزی نور بر ظلمت کم کم در حال هویدا شدن است.........از خداوند منان پیروزی رزمندگان غیور و شجاع کشور مظلوم و شهیدپرور یمن را خواستاریم خداوند در سایه توجه ولی عصر(عج) پیروزی را بر آنان هدیه و اعطا نماید انشاءالله ماشاءالله
آخرین اخبار