۵ روستای خوی را خطر رانش زمین تهدید می‌کند/ امدادرسانی به یک روستا

امدادرسانی به یک روستا در خوی که تحت تاثیر رانش زمین قرارگرفته انجام شده اما هنوز خطر ۵ روستا را در آذربایجان غربی تهدید می‎کند.

۵ روستای خوی را خطر رانش زمین تهدید می‌کند/ امدادرسانی به یک روستابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، در روز‌های اخیر خبری در رسانه‌ها و فضای مجازی مبنی بر رانش زمین در روستای کفچرین بخش قطور خوی و خطرات ناشی از آن منتشر شد که طبق گفته مسؤولان و کارشناسان این رانش از ابتدای تیر ماه آغاز شده و طی چندین مرحله ادامه داشته به گونه‌ای که در نوبت آخر موجب خسارت به منازل مسکونی تعدادی از روستاییان شده است.

علاوه بر آن رانش زمین با قطعی فیبر نوری در این منطقه مشکلاتی نیز برای تردد در پایانه مرز رازی خوی برای مسافران به وجود آورده بود.

خسارت رانش زمین به ۱۷ واحد مسکونی روستای کفچرین خوی

سیدمحمد عابدی فرماندار خوی با بیان اینکه رانش زمین در این روستا موجب قطعی شبکه فیبر نوری و تخریب زیرساخت‌های مخابراتی شده بود، گفت: این موضوع مشکلاتی را برای تردد مسافران از مرز و پایانه رازی ایجاد کرده بود.

عابدی با بیان اینکه با تلاش کارکنان مخابرات با تعمیرات انجام شده شبکه ارتباطی مخابراتی و فیبر نوری مرز رازی خوی مجددا برقرار شده است، افزود: رانش زمین در این روستا موجب خسارت به ۱۷ واحد مسکونی، زیرساخت‌های برق و راه شده است.

توزیع چادر‌های امدادی بین ۱۳ خانوار خسارت‌دیده رانش زمین در روستای کفچرین خوی

رضا مسافر معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان در ارتباط با آخرین وضعیت امدادرسانی به مردم آسیب‌دیده در روستای کفچرین بخش قطور خوی بر اثر رانش زمان تصریح کرد: برای انجام عملیات در این روستا یک تیم امدادی پنج نفره متشکل از اسکان و تغذیه به همراه نمایندگانی از فرمانداری و بنیاد مسکن خوی راهی منطقه شدند.

وی با بیان اینکه پس از حضور در محل و ارزیابی‌های اولیه مشخص شد زمان آغاز رانش از ۱۴ تیر ماه امسال بوده است، گفت: از این روز به بعد طی چندین مرحله رانش زمان همچنان ادامه داشته و برخلاف رانش‌های قبلی که هیچگونه خسارتی نداشته در نهایت رانش روز ۲۹ تیر ماه باعث وارد آمدن خسارت به ابنیه روستایی شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بر اثر همین خسارت‌ها ۱۳ خانوار در روستای کفچرین متاثر از این خسارت‌ها شده بودند، ادامه داد: برای همین منظور ۱۳ چادر امدادی در بین این خانوار‌ها توزیع شده است.

احداث راه ارتباطی جدید در کفچرین / رانش زمین ۵ روستای خوی را تهدید می‌کند

مدیر بحران خوی با بیان اینکه چند ساعت پس از وقوع حادثه با تلاش متخصصان مخابرات شبکه فیبرنوری دوباره در این مسیر برقرار شد، تصریح کرد: درحال حاضر راه ارتباطی روستای کفچرین که به علت رانش‌های مداوم مسدود شده بود توسط راهداران بازگشایی شده است.

اسماعیل سالم خویی با بیان اینکه رانش‌های مداوم در مسیر این روستا پس از بازگشایی مجدد مسدود می‌شود، خاطرنشان کرد: برای حل این مشکل مقرر شده است تا راه جایگزین جدیدی احداث شود.

مدیر بحران خوی با بیان اینکه در حال حاضر پنج روستای این شهرستان در معرض رانش زمین قرار دارد، گفت: این روستا‌ها عبارت از روستا‌های اسفران، گوگرد، کفچرین، بیانلو و حصار است.

لزوم توجه جدی مسؤولان به خطر تهدید رانش‌های زمین در روستا‌های خوی

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به رانش‌های چند روز اخیر خوی اظهار کرد: در روز‌های اخیر چندین رانش زمین در بخش قطور خوی از جمله در روستای کفچرین زندگی مردم را تهدید می‌کند که برای این منظور باید مسؤولان به این مسئله توجه جدی داشته باشند چرا که رانش زمین در این منطقه روستا‌های دیگر را هم تهدید می‌کند.

سید تقی کبیری با اشاره به تذکر شفاهی در جلسه علنی مجلس عنوان کرد: یک ماه پیش نیز این رانش‌ها چندین بار آمده بود و بخشی از راه‌ها و ساختمان‌های روستا را تخریب کرد و من همان زمان به مسؤولان متذکر شدم که اگر اقدام جدی و فوری انجام نشود، مردم روستا مورد تهدید قرار می‌گیرند بنابراین باید دستور ویژه‌ای برای روستای کفچرین داشته باشید تا مردم بیش از این تحت فشار مشکلات قرار نگیرند.

منبع فارس

انتهای پیام/م

برچسب ها: حوادث ، امدادرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.