درخواست کویت و قطر برای کاهش تنش‌ها در خلیج فارس

کویت ضمن درخواست خویشتنداری و احترام به قوانین دریایی بین‌المللی مدعی شد توقیف نفتکش انگلیسی باعث تشدید تنش‌ها در منطقه می‌شود؛ قطر نیز از همه طرف‌ها خواست خویشتن دار باشند.

درخواست کویت برای افزایش تلاش‌های دیپلماتیک به منظور کاهش تنش در خلیج فارسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری کونا، وزارت امور خارجه کویت ضمن ابراز نگرانی از افزایش تنش‌ها در خلیج فارس مدعی شد اقداماتی مانند توقیف نفتکش متخلف انگلیسی توسط ایران در تنگه هرمز باعث تشدید تنش‌ها در منطقه شده و امنیت حمل و نقل دریایی را با تهدید مستقیم مواجه می‌کند.

یک مقام ارشد وزارت خارجه کویت از جامعه بین‌المللی خواست تلاش‌های دیپلماتیک را برای کاهش تنش‌ها به کار گیرد و اطمینان حاصل کند که طرفین متعهد به خویشتنداری و احترام به قوانین دریایی بین‌المللی هستند.

وی افزود این مساله باعث تضمین امنیت حمل و نقل دریایی که برای منطقه و جهان بسیار حیاتی است خواهد شد.

در همین حال وزارت امور خارجه قطر نیز با تأکید بر ضرورت کنترل فوری تحولات اخیر منطقه، از همه طرف‌ها خواست خویشتن دار باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۳۱ تير ۱۳۹۸
این قطری ها هم که جز یه آقا بالا سر چیزی نمی خواهند اگه انگلیسی ها بیان کشور شان دزدی یا روزی برسه زن ها بچه ها شون قتل عام کنند میگن حق با انگلیسی هاست چون اعتماد به خود واراده ندارند پس بهتره ساکت باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۳۱ تير ۱۳۹۸
شما دیگه ساکت .گاوهای شیر ده .اگر شما متحد بودید این امریکا هیچ غلطی تو منطقه نمی کرد ترسوهای بذ دل
آخرین اخبار