۲۰ مجروح در آتش‌سوزی گسترده اراضی جنگلی پرتغال

مقامات وزارت کشور پرتغال اعلام کردند تاکنون حدود ۲۰ نفر شامل ۸ مامور آتش نشانی و ۱۲ شهروند در شعله‌های آتش در مناطق مرکزی پرتغال مجروح شده‌اند.

۲۰ کشته در آتش‌سوزی گسترده اراضی جنگلی پرتغالبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بیش از ۲ هزار مامور آتش نشانی سرگرم تلاش برای مهار آتش‌سوزی گسترده جنگلی در مناطق مرکزی پرتغال هستند.

چند فروند هواپیما و بالگرد امدادی با پیوستن به ۲ هزار مامور آتش نشان در مناطق مرکزی پرتغال سرگرم تلاش برای مهار شعله‌های آتش هستند. این در حالی است که در اینگونه مناطق کوهستانی مرکزی پرتغال شعله‌های آتش در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۰۰ نفر را به کام مرگ فرو برد.

بر اساس گزارش گروه‌های امداد و نجات، حدود ۱۷۰۰ مامور آتش نشانی به همراه ۴۰۰ وسیله نقلیه با هدف خاموش کردن شعله‌های آتش در مناطق جنگلی کاستلو برانکو در ۲۰۰ کیلومتری شمال لیسبون پایتخت این کشور مستقر هستند.

مقامات وزارت کشور پرتغال اعلام کردند تاکنون حدود ۲۰ نفر شامل ۸ مامور آتش نشانی و ۱۲ شهروند مجروح شده‌اند.

گروه آتش نشانان شامل ۸۰۰ مامور آتش نشانی و ۱۳ فروند هواپیما و بالگرد در منطقه "ویلا دا ری" سرگرم مهار شعله‌های آتش هستند.

ادواردو کابریتا، وزیر کشور پرتغال با اشاره به اینکه آتش سوزی‌ها همچنان ادامه دارد افزود پنج منطقه مختلف مرکزی و جنوبی پرتغال به دلیل وزش باد و هوای خشک در مرحله هشدار حداکثری آتش سوزی قرار دارند.

بر اساس گزارش سامانه اطلاع رسانی آتش سوزی مناطق جنگلی اتحادیه اروپا، وقوع آتش سوزی اروپا بین ژانویه و آوریل سال کنونی بیش از ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی را تخریب کرد که این رقم در سال گذشته میلادی ۱۹۱ هزار هکتار بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار