انصارالله: عربستان به فکر تغییر کادر رهبری خود باشد

جنبش انصارالله یمن ضمن هشدار در مورد وقوع فاجعه در عربستان به دلیل اقدامات رژیم حاکم بر این کشور، به مردم عربستان توصیه کرد برای تغییر کادر رهبری خود تلاش کنند.

انصار الله: عربستان به فکر تغییر کادر رهبری خود باشدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن در گفتگو با این شبکه خبری ضمن هشدار در مورد وقوع فاجعه در عربستان به دلیل اقدامات رژیم حاکم بر این کشور، به مردم عربستان توصیه کرد برای تغییر کادر رهبری خود تلاش کنند.

محمد البخیتی در پاسخ به این پرسش که در حالی که ائتلاف سعودی مواضع نیور‌های یمنی را در صعده هدف حملات هوایی قرار می‌دهد، جنبش انصار الله از جنگ یمن چه می‌خواهد و فایده حملات پهپادی به فرودگاه‌های سعودی و یا انجام حملات زمینی چیست، گفت: «حملات هوایی عربستان به یمن در چهار سال گذشته حتی پیش از اینکه ما به این حملات در عمق خاک عربستان و امارات پاسخ بدهیم، همواره ادامه داشته است.»

وی افزود: «تکرار حملات موفق ارتش یمن به عمق خاک سعودی بیانگر قدرت ما در ادامه نبرد و توسعه دامنه آن است و این مسئله تأیید می‌کند تداوم جنگ به نفع عربستان نیست و خسارت‌های این کشور از جنگ یمن هر روز بیشترمی شود و موازین قدرت چه در زمینه توان نظامی، موشکی و هوایی و یا پیشروی زمینی در جبهه‌های مختلف به سود نیرو‌های یمنی در حال تغییر است.»

عضو شورای سیاسی انصارالله گفت: «مسئولیت رنج‌ها و مصیبت‌های مردم یمن به عهده کشور‌های ائتلاف متجاوز و در صدر آن‌ها عربستان، امارات، آمریکا و انگلیس در قالب ائتلاف موسوم به چهارگانه بین المللی است. با وجود اینکه هیچ توازنی بین ما و متجاوزان در زمینه دستیابی به تسلیحات وجود ندارد, اما ما به پیشرفت دست یافته ایم و این پیشرفت در نتیجه همین مظلومیت بوده است.»

وی افزود: «مظلومیت یمن که عربستان باعث آن است، بر تحولات داخلی عربستان منعکس خواهد شد و اگر ملت عربستان از همین اکنون برای تغییر رهبری خود اقدام نکند، متحمل خسارت‌های فراوانی خواهد شد. جشن‌ها و محافل رقصی هم که اکنون در عربستان در حال برگزاری است مصداق این آیه قران است که «أمرنا مترفی‌ها ففسقوا فی‌ها فحق علیه القول و دمرنا‌ها تدمیرا» و این یعنی، اوضاع در عربستان در آینده به فاجعه بزرگی تبدیل خواهد شد. از این رو ما به ملت عربستان توصیه می‌کنیم که برای متوقف کردن محمد بن سلمان از اقداماتش تلاش کنند.»

عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله گفت: «ما شاهد هستیم که امارات در حال تغییر سیاست‌های خود و عقب نشینی از یمن است. تغییر مواضع سیاسی و نظامی امارات در یمن برای همگان آشکار است و این تغییر در نتیجه پایداری و مقاومت ملت یمن و توسعه توان موشکی نیرو‌های یمنی بوده است.»

البخیتی در مورد امکان احیای توافقنامه استکهلم و جزئیات مربوط به این توافقنامه گفت: «توافقناه سوئد توافقی جزئی مربوط به استان الحدیده است. از این توافقنامه جزئی توافقنامه جزئی دیگری منشعب شده است که مربوط به عقب نشینی نیروهی انصار الله از سه بندر (الحدیده، الصلیف و رأس عیسی) در مقابل عقب نشینی یک کیلومتری مزدوران از انبار‌های دریای سرخ است.»

وی گفت: «تا کنون آن‌ها به اندازه یک کیلومتر عقب نشینی نکرده اند پس چگونه می‌توان انتظار داشت صد‌ها کیلومتر در استان الحدیده و سایر استان‌ها عقب نشینی کنند. تا کنون هیچ پیشرفتی در زمینه اجرای توافقنامه استکهلم در الحدیده حاصل نشده است. اما در مورد حل و فصل کلی بحران باید بگویم همه می‌دانند در یمن جنگ در جریان است و ما شاهد تعدد قدرت و مناطق تحت سیطره در کشور هستیم.»

البخیتی همچنین اعلام کرد: «برای حل بحران در یمن ابتدا باید جنگ به صورت کامل در همه جبهه‌ها متوقف شود و در مرحله بعد باید یک حکومت انتقالی مورد قبول همه طرف‌ها جایگزین دولت هتل نشین در ریاض و دولت نجات ملی در صنعا شود و ما از این مسئله استقبال می‌کنیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار