حمایت رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا از استیضاح ترامپ

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در محافل خصوصی از استیضاح رئیس جمهور این کشور حمایت کرده است.

حمایت خصوصی رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا از استیضاح ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا (هیل)، بنا به گفته دستیاران جرالد ندلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، او به طور خصوصی از روند استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور حمایت کرده است.

روزنامه واشنگتن پست روز یکشنبه گزارش داد علی‌رغم افزایش فشار‌ها از سوی هم حزبی‌های ندلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا تاکنون به طور علنی از روند استیضاح رئیس جمهور آمریکا حمایت نکرده است.

ندلر در برنامه روز یکشنبه فاکس نیوز گفت گزارش نهایی رابرت مولر، بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا شواهد مهمی را ارائه کرد که به استناد آن‌ها رئیس جمهور مرتکب جرایم و تخطی‌های جدی شده است. دولت در این باره باید پاسخگو باشد. با این حال ندلر از حمایت علنی از روند استیضاح ترامپ خودداری کرد.

اظهارات رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا چند روز پیش از شهادت رابرت مولر در این کمیته بیان شد. بنا به گزارش پایگاه خبری هیل در حال حاضر ۸۷ نماینده دموکرات از روند استیضاح ترامپ حمایت می‌کنند. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که خود از حامیان استیضاح رئیس جمهور این کشور است گفت در حال حاضر دموکرات‌های مجلس نمایندگان روند استیضاح ترامپ را دنبال نمی‌کنند.

هفته پیش و در جریان درخواست به رای گذاشتن استیضاح ترامپ فقط ۹۵ نفر به این پیشنهاد رای موافق دادند و ۳۳۲ نماینده رای مخالف دادند. رابرت مولر قرار است روز چهارشنبه در یک جلسه استماع سه ساعته در کمیته قضایی مجلس و جلسه دو ساعته استماع در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص اتهامات مربوط به کارشکنی‌های قضایی ترامپ، که در گزارش ۴۰۰ صفحه‌ای خود به آن‌ها اشاره کرده، شهادت دهد.

مولر به مدت تقریبا ۲ سال تحقیقاتی را درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ پیش برد و گزارش کامل او در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) منتشر شد که در آن از ارتباطات روس‌ها با کارزار انتخاباتی ترامپ سخن گفته شده است، اما شواهدی قطعی بر عمل مجرمانه یافت نشده است. با این حال مولر گفته است که نمی‌توان گفت که او مرتکب جرمی نشده است. اکنون به گفته ندلر، کنگره می‌خواهد او را احضار کند تا پرسش‌های خیلی ویژه‌ای از او درباره این ارتباطات بپرسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار