ژاپن: برای کاستن تنش‌ها با ایران تلاش می‌کنیم

نخست‌وزیر ژاپن بار دیگر اعلام کرد این کشور همچنان برای کاستن از میزان تنش‌ها در خلیج‌فارس تلاش می‌کند.

ژاپن: برای کاستن تنش‌ها با ایران تلاش می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای‌ نیوز، آبه شینزو، نخست‌وزیر ژاپن روز دوشنبه اعلام کرد توکیو همچنان به تلاش‌ها برای کاستن تنش‌ها بین آمریکا و  ایران ادامه می‌دهد.

آبه با بیان اینکه ژاپن درباره تحولات اخیر خلیج‌فارس به ارتباط نزدیکش با آمریکا ادامه می‌دهد افزود: «ژاپن قبل از هر تصمیمی (در خصوص اعزام نیرو به خاورمیانه) تمایل دارد تمام تلاش خود را برای کاهش تنش بین ایران و آمریکا را به کار گیرد».

نخست‌‎وزیر ژاپن همچنین در خصوص روابط نزدیک توکیو و تهران  گفت: «ما سنت دیرینه‌ای از روابط دوستانه با ایران داریم و من تاکنون چند بار با رئیس‌جمهور و دیگر مقامات ارشد ایران دیدار کرده‌ام»

 علی‌رغم این اظهارات آبه، وزیر دفاع ژاپن هفته گذشته رسماً درخواست آمریکا برای اعزام نیروهای این کشور به آب‌های خلیج‌فارس را رد کرد.

«تاکه شیء ایوایا»  سه شنبه گذشته گفت:  توکیو «هیچ برنامه‌ای» برای اعزام نیرو به خاورمیانه و پیوستن به ائتلاف نظامی آمریکا با هدف آنچه حفاظت از امنیت نفتکش‌ها در آب‌های خلیج‌فارس خوانده، ندارد.

آمریکا ماه قبل پس از آنکه دو نفتکش اروپایی و ژاپنی در دریای عمان هدف حمله قرار گرفتند ادعا کرد تصمیم دارد به منظور امنیت نفت‌کش‌ها در آب‌های خلیج‌فارس و تأمین عرضه انرژی جهان، یک ائتلاف بین‌المللی نظامی تشکیل دهد، اما تاکنون درخواست واشنگتن به کشور‌های مختلف از جمله کره جنوبی و ژاپن با جواب منفی روبه‌رو شده است.

پیش از این احزاب اصلی سیاسی ژاپن نیز مخالفت خود را با درخواست آمریکا و اعزام نیرو‌های این کشور به خاورمیانه اعلام کرده بودند. (اینجا)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار