برخورداری بیش از ۹۰ درصد جمعیت روستایی مازندران از راه‌های آسفالته

سرپرست معاونت فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: حدود ۹۵ درصد جمعیت روستایی استان از راه‌های آسفالته برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حسن جهانیان سرپرست معاونت فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با اشاره به اینکه راه‌ها و مسیر‌های ارتباطی روستا‌ها بعنوان شریان‌های حیاتی که موجب ارتباط روستا‌ها با شهر‌ها و مراکز عمده اقتصادی، اجتماعی بوده و نقش و جایگاه ویژه‌ای در امر توسعه اقتصادی دارا هستند گفت: حدود ۹۵ درصد جمعیت روستایی استان از راه‌های آسفالته برخوردار هستند.

وی با اشاره به قرار گیری مازندران در معرض نزولات جوی، عمر رویه آسفالتی را کاهش می‌دهد، از این رو با توجه به تردد بالای جاده‌های روستایی هزینه‌های نگهداری این محور‌ها بالاست افزود: حدود هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی با عمر بالای ۱۵ سال در استان وجود دارد که برای بهسازی و روکش آن‌ها نیاز به اعتباری بالغ بر ۵ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال می‌باشد.

وی گفت: مازندران به دلیل شرایط خاص منطقه‌ای، تعدد روستا‌ها در آن زیاد بوده، از این رو راه‌های ارتباطی این روستا‌ها با مراکز شهر‌ها دارای اهمیت خاصی می‌باشد.

سرپرست معاونت فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: این اداره کل در طول سال اقدامات گسترده‌ای را در زمینه ایمن سازی و بهسازی راه‌های روستایی در استان در دست اجرا داشته که امیدواریم این تلاش‌ها با همیاری و تعامل همه مسؤلین استانی به بار بنشیند تا شاهد ایجاد راه‌های دسترسی ایمن و مناسب برای روستاییان باشیم.

انتهای پیام/س
 


برخورداری حدود ۹۵ درصد جمعیت روستایی مازندران از راه‌های آسفالته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار