روسیه: خدمه نفتکش انگلیس در سلامت کامل بسر می‌برند

سخنگوی سفارت روسیه در تهران اعلام کرد خدمه نفتکش توقیف شده انگلیس در تنگه هرمز همگی در سلامت کامل به سر می‌برند.

سفارت روسیه: خدمه نفتکش انگلیس در سلامت کامل بسر می‌برندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آندری گاننکو، سخنگوی سفارت روسیه در تهران گفت تماس‌های با مقامات ایرانی درباره وضع خدمه نفتکش «استنا ایمپرو» انگلیس داشته است و تاکید کرد خدمه این نفتکش همگی در سلامت کامل هستند و هیچ تهدیدی جانی برای آن وجود ندارد.

گاننکو گفت سفارت روسیه در تهران تماسی با دیپلمات ارشد ایرانی در بندرعباس داشته و به سفارت روسیه اطمینان داده که خدمه این کشتی اجازه حضور در اطراف کشتی را دارند.

دیپلمات روسیه افزود او (مقام ایرانی) گفت خدمه کشتی در عرشه آن حضور دارند و در عین حال تحقیقات در این خصوص ادامه دارد. عبور و مرور ملوانان در اطراف کشت محدود نشده است.

عصر جمعه ۲۸ تیر یک فروند نفتکش متخلف انگلیسی با نام «استنا ایمپرو» (Stena Impero) هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، از سوی یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

انگلیس مدعی است که ایران این کشتی را به تلافی توقیف نفتکش حامل نفت خود در تنگه جبل‌الطارق توقیف کرده، اما سپاه پاسداران در بیانیه‌ای علت توقیف نفتکش «استنا ایمپرو» را تخطی از قوانین بین‌المللی دریانوردی از جمله ورود آن به خلیج فارس از مسیر خروجی تنگه هرمز و خاموش بودن دستگاه موقعیت‌یاب آن اعلام کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۰۱ ۳۱ تير ۱۳۹۸
بابا زود تر اعدامشون کنید تا دلمون خنک بشه
مگه یادتون رفته اونا سالههی قبل چه جنایتی علیه ما و جهان کردن
انگلیسی ها خون ندارن
با همون نفت که بار کشتی هست اتیششون بزنید
آخرین اخبار