در نشست تحریم در تقابل با صلح جهانی از نگاه ادیان مطرح شد؛/۲

وزیر کشور: وحدت مردم منطقه و نفرتشان از آمریکا افزایش یافته است

رحمانی فضلی گفت:وحدت مردم منطقه و نفرتشان از آمریکا بیشتر شده بطوریکه نتوانست روسیه و چین را با خود همراه کند.

وزیر کشور: وحدت مردم منطقه و نفرتشان از آمریکا افزایش یافته استبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست تحریم در تقابل با صلح جهانی از نگاه ادیان با اشاره به اینکه ایران جزء کشور‌هایی است که با جنگ، خونریزی و اذیت مواجه شد، گفت: از روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی با شرایط بسیار سخت، توطئه، جنگ، تحریم و سایر موضوعاتی مواجه شدیم که یک بُعد آن به ظاهر مسائل سیاسی و امنیتی و روی دیگرش مخالفت با حکومتی بود که می‌خواهد کشور را بر اساس دین و آموزه‌های دینی اداره کند.

وی افزود:در دی ماه ۹۶ با موضوع تنش و اعتراض‌های خیابانی مواجه شدیم این اعتراض‌ها در حدی نبود که خارج از توان اداره نیرو‌های امنیتی ما باشد؛ تحلیل‌های غلط از این اتفاق‌ها بر تصمیم‌های غلط تاثیر گذاشت، چون یک ماه پس از دی ماه قرار گذاشتند اعتراض‌ها را در سال ۹۷ دنبال کنند. اتفاقات سال ۹۷ در شرایط عادی امنیتی قابل مدیریت بود و البته این اتفاقات مدیریت هم شد اگر چه حجم زیادی از دخالت‌های رسانه‌ای و غیر رسانه‌ای در این اتفاقات تاثیرگذار بودند؛ مرداد را روز موعود نامیدند. بعد آبان و آذر ماه را تاریخ براندازی حکومت ایران اعلام کردند و گفتند ایران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را نخواهید دید که تمام این‌ها بر مبنای تحلیل و برآورد‌های نادرست گفته شد.

انسجام و وحدت داخلی بیش از گذشته است

وی به استحکام بیشتر در جامعه اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر در کشور وفور کالا داریم هرچند در بعضی موارد افزایش قیمت داشتیم، اما الان انسجام و وحدت داخلی بیش از گذشته است؛ تنش‌ها و اعتراض‌های امسال نسبت به سال گذشته در حالی ۳۸ درصد کاهش یافته که فراخوان‌های مجازی ۱۰۰ درصد افزایش یافته بود.

وزیر کشور با بیان اینکه شاهد روند کاهش قیمت ارز و ثبات اقتصادی هستیم، گفت: ۱۱ و نیم میلیارد صادرات و ۱۰ میلیارد دلار واردات در سال جاری داشتیم و در حال حاضر می‌خواهند در حوزه موشکی و منطقه با ما صحبت کنند.

وزیر کشور ادامه داد: موضوع داعش خطرناک و پیچیده بود همه قدرتمندان پشتش بودند؛ الان می‌بینیم با کمک مردمی وضعیت سوریه چگونه است؛ قدرت یمنی‌ها مبتنی بر توانمندی خودشان است. وحدت و یکپارچگی بین مردم منطقه و نفرتشان از آمریکا بیشتر شده بطوریکه آمریکا نتوانست روسیه و چین را با خود همراه کند همچنین نتوانست علیه ما در شورای امنیت رای بگیرد. راهزنی دریایی کردند، اما اقدام ایران نشان داد قدرت فروپاشی و تغییر ساختار ایران را ندارند و ایران در اقدام در حوزه منافع خود و ملتش، کوتاهی نخواهد داشت.

رحمانی فضلی با بیان اینکه وقتی تکیه ملتی بر دین خدا و آموزه‌های دینی است به این معناست که امنیت ملی را می‌شناسد،گفت: یکی از چالش‌های بزرگ در دنیا امنیت جهانی است؛ ۱۵ هزار کلاهک هسته‌ای در جهان وجود دارد اگر این کلاهک‌ها دست افرادی ناتوان از نظر عقلی یا تشخیصی بیفتد چه فاجعه‌ای رخ می‌دهد و البته موضوع محیط زیست، فروپاشی خانواده، اخلاق، تسلط موارد غیر اخلاقی، و شکاف طبقاتی و تبعیض از چالش‌های بزرگ جهان محسوب می شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.