قائم‌مقام شهردار قم عنوان کرد؛

بودجه ملی برای برگزاری روز قم اختصاص پیدا کند/ روز قم بین‌المللی می‌شود

معتمدی گفت:برای روز قم باید ردیف بودجه ملی تصویب شود و از سال آینده یک ردیف خاص در بودجه شهرداری قم برای روز قم در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛سید ابراهیم معتمدی قائم‌مقام شهردار قم  روز دوشنبه در هشتادمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم، گفت: دبیرخانه دائمی روز قم، برای جریان سازی فرهنگی باید تشکیل و برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های انجام‌شده را دنبال کند.

وی تاکید کرد: باید آن‌چنان جایگاه قم در سطوح ملی معرفی و تبیین شود که مردم شهرهای دیگر نسبت به شهر قم احساس رغبت ویژه پیداکرده و آرزوی قمی بودن را داشته باشند.

وی با اشاره به اهداف اجرای برنامه‌های ویژه روز قم،عنوان کرد: افزایش احساس تعلق مردم به شهر قم از خروجی‌هایی بوده که باید از برنامه‌های ویژه روز قم حاصل شود.

معتمدی همچنین بیان کرد: بسترسازی برای معرفی ظرفیت‌های اقتصادی و جغرافیایی نیز از دیگر هدف‌گذاری‌های مهم در معرفی قم در روز قم خواهد بود.

قائم‌مقام شهردار قم با تاکید بر مغفول ماندن میراث ناملموس قم تاکید کرد: میراث ناملموس قم ظرفیت بسیار گسترده‌ای داشته که به‌شدت مغفول مانده و برای مردم معرفی نشده است.

وی اضافه کرد: مراکز گردشگری و برنامه‌ریزی دنیا امروزه نسبت به معرفی میراث ناملموس شهری ارزش و جایگاه ویژه‌ای قائل بوده و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کرده است.

وی همچنین بیان کرد: در معرفی و برگزاری ویژه‌برنامه‌های روز قم، باید از تکرار تجربه‌های شکست‌خورده شهرهای دیگر به‌شدت خودداری شده و برنامه‌های قابل‌اجرا به عمل درآید.

علیرضا احمدی عضو شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه، گفت: ازآنجایی‌که وضعیت معیشتی مردم حالت مطلوبی ندارد باید ازنظر اقتصادی دستگاه‌های دولتی استان برای برگزاری باشکوه روز قم، ورود جدی پیدا کنند.

علی‌رضا احمدی بیان کرد: برخی از دستگاه‌های دولتی به بهانه مردمی شدن اقدامات می‌خواهند از ارائه رسالت‌ها و کمک‌های اقتصادی خود سر باز زنند.

وی ادامه داد: برای روز قم باید ردیف بودجه ملی تصویب شود، بسیاری از مؤسسات بدون کاربرد با برخی سفارش و توصیه‌ها بودجه‌های میلیاردی دریافت می‌کنند درحالی‌که برای برگزاری چنین برنامه‌های صرفا به بودجه‌های محدود شهرداری توجه می‌شود.

با تصویب شورای فرهنگ عمومی قم ، ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به این شهر مقدس به نام «روز قم» نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/ح

تعیین ردیف بودجه خاص برای بزرگداشت روز قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار