مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم عنوان کرد؛

روز قم باید به یک جریان تبدیل شود

مقیمی گفت:روز قم ظرفیت‌های زیادی را برای این شهر فراهم می‌کند، البته در نخستین سال صرفا به دنبال معرفی روز قم هستیم تا در آینده این روز به یک جریان تبدیل شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم  روز دوشنبه در هشتادمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم،گفت: تقویت هویت قمی و افتخار به قمی بودن شهروندان از برنامه‌های اصلی سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری در برگزاری برنامه‌های ویژه روز قم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: راه‌اندازی کاروان ورود حضرت معصومه (س) اقدام بسیار ویژه‌ای بوده که توسط شهرداری منطقه ۲ قم اجرایی شده که در زمینه معرفی حضرت معصومه (س) مؤثر بوده است.

مقیمی همچنین بیان کرد: محوریت تمام برنامه‌های روز قم باید آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) بوده و از ظرافت‌های عظیم آن غفلت نشود.

وی در ادامه عنوان کرد: قم به دلیل خاستگاه انقلاب اسلامی مورد هجمه همیشگی دشمنان بوده و لازم است تا نسبت به این مساله در چنین روزی توجه بیشتری شود.

وی تصریح کرد: معرفی روز قم می‌تواند ظرفیت‌های اقتصادی ویژه‌ای را برای قم به‌ویژه در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و رونق تولید ایجاد کند،همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و رونق تولید استان آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری قم نیز در این جلسه، بیان کرد: وجود آسیب‌های اجتماعی فراوان در قم، به دلیل کم‌رنگ شدن هویت بومی قم بوده که باید نسبت به معرفی و تقویت این هویت اقدامات بیشتری صورت بگیرد.

مصطفی مولایی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ویژه روز قم، باید در فضا‌های باز شهری اجراشده و مردم بدون محدودیت و آزادانه امکان حضور و استفاده از آن را داشته باشند.

وی اشاره کرد: برای معرفی روز قم باید شعار و نماد مشترکی توسط نهاد‌های مختلف انتخاب‌شده و از موازی کاری در امور مختلف خودداری شود.

وی ادامه داد: برگزاری برنامه‌های ویژه شهر قم در محیط‌های شهری سبب تقویت هویت ملی و مذهبی می‌شود.

با تصویب شورای فرهنگ عمومی قم، ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه (س) به این شهر مقدس به نام «روز قم» نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/ح

هویت قم باید بیش از پیش تبیین شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار