غبار ناشی از وارونگی هوا طی شب است

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت : این غبار ناشی از وارونگی هوا طی شب است .

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،آذر ولی زاده معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه درباره غباری که بسیاری از صبح‌ها در سطح شهر کرمانشاه مشاهده می‌شود، گفت: این غبار ناشی از وارونگی هوا طی شب است که باعث می‌شود هوای سنگین و آلوده روی شهر باقی بماند.

وی گفت : به علاوه کوه‌هایی که اطراف شهر وجود دارد مانع از پراکندگی این هوای آلوده از سطح شهر می‌شود.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه با طلوع آفتاب و گرم شدن هوا این غبار از سطح شهر شکسته می‌شود، افزود: البته ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا به طور مرتب و آنلاین میزان آلودگی را سنجش می‌کنند و این غبار فراتر از میزان استاندارد نیست.

به گفته این مسئول، میزان گاز‌های اصلی از جمله منوکسید کربن، ازن، ساکس و ناکس (اکسید‌های گوگرد و نیتروژن) به طور مستمر پایش می‌شود و در این روز‌هایی که غبار صبحگاهی داشتیم این گاز‌ها شرایط قابل قبولی داشته است.

ولی زاده اضافه کرد: هر زمان که هوا وارد مرحله ناسالم شود، اطلاع رسانی لازم برای مردم صورت خواهد گرفت.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه مهمترین عامل تولید آلودگی شهر کرمانشاه را نیز ناشی از خودرو‌ها دانست و تاکید کرد: متاسفانه کرمانشاه از جمله شهر‌های با میانگین عمر بالای خودرو‌ها در کشور است. همچنین سوخت مصرفی و یا وضعیت موتور خودرو‌ها نیز به آلودگی وسایل نقلیه دامن می‌زند.

ولی زاده با بیان اینکه مشکلی از نظر آلودگی صنایع نداریم، گفت: سخت‌گیری قابل توجهی نسبت به آلایندگی صنایع اعمال می‌شود و هیچ سالی به اندازه دو سال اخیر اخطار و پلمب صنایع آلاینده را نداشته ایم .

 

 

انتهای پیام/د

هوای سنگین و آلوده روی شهر باقی می ماند

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار