آیت الله جوادی آملی عنوان کرد؛

آستان قدس رضوی ظرفیت ارائه پیام به همه جهان را دارد

آیت‌الله‌ جوادی‌آملی گفت: آستان قدس رضوی به لطف الهی این توان را دارد که حرف جهانی بزند و برای همه جهان پیام داشته باشد چراکه جریان معارف امام هشتم نسبت به کل عالم اثر دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیدار حجت الاسلام و المسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی به تاثیر عمیق برکات معنوی امام هشتم علیه السلام اشاره کرد وگفت: ایران در ابتدا توسط سقیفه فتح شد و غدیر سهمی در فتح ایران نداشت، لذا اجداد ما در ابتدا غدیر را نمی‌شناختند، اما وقتی امام هشتم (ع) به عنوان یک قطب فرهنگی وارد ایران شدند، به برکت قدرت شعاع معنوی ایشان و حضور سایر سادات و امامزادگان به تبع حضور این امام بزرگوار، این کشور با غدیر آشنا شد.

وی بیان کرد: دوره حیات حضرت رضا علیه السلام مصادف با ورود علوم مختلف از شرق و غرب عالم بود، ولی حضرت با ورود علوم دیگر مخالفت نکرد بلکه آن‌ها را به مباحثه و تحدی علوی فرا خواند.

آیت الله جوادی آملی ادامه داد: بنابر این ما و پدران ما و اجداد ما با تمام وجود و به معنای حقیقی کلمه، بدهکار وجود مبارک حضرت هستیم و حیثیت و شرافت ما به ایشان وابسته است.

وی تصریح کرد: آستان قدس رضوی به لطف الهی این توان را دارد که حرف جهانی بزند و برای همه جهان پیام داشته باشد چرا که جریان معارف امام هشتم نسبت به کل عالم اثر دارد و این معارف عمیق را باید احیا کرد که امیدواریم این معارف به دست شما احیا و گسترش یابد. در این راستا باید در نشر معارف حضرت بیش از گذشته سرمایه گذاری کرد.

آیت الله جوادی آملی تاکید کرد: اصرار و تلاش ائمه ما این بوده است که مسائل اعتقاد و کلامی ازجمله مسئله توحید و امامت را در قالب دعا و ادعیه به ما معرفی کنند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین مروی رئیس آستان قدس رضوی ضمن خوشامدگویی به آیت‌الله جوادی آملی گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی آستان قدس ارائه کرد.

وی در سخنانی ابراز کرد: امیدواریم که آثار و برکات وجودی جنابعالی مستدام باشد و مشمول دعای شما باشیم تا بتوانیم به عنایت دعای حضرتعالی در انجام وظایف خود موفق باشیم.

انتهای پیام/ح

آستان قدس رضوی ظرفیت ارائه پیام به همه جهان را دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار