ترامپ: خیلی زود با چاک شومر قرار ملاقات می‌گذارم

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد پس از بازدید رهبر اقلیت دموکرات سنا از مرز مکزیک، برای گفت‌وگو درباره بحران مهاجران با او ملاقات خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیروز (یکشنبه) اعلام کرد پس از بازدید چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنا از مرز مکزیک، خیلی زود یک قرار ملاقات با او ترتیب خواهد داد.

ترامپ در توییتر خود نوشت: سناتور چاک شومر در نهایت به همراه تعدادی از سناتور‌های دموکرات دیگر به مرز جنوبی کشور رفت. این واقعا فوق العاده است. اما او حجم بزرگی از مهاجران را که در تلاش بودند به صورت غیرقانونی وارد آمریکا شوند، از دست داد. آن‌ها (مهاجران) به صورت وحشیانه به نیرو‌های گشت مرزی حمله کردند. تعدادی از نیرو‌ها به طرز بدی زخمی شده اند.

ترامپ در ادامه نوشت: بر اساس گفته‌های سناتور شومر، او باید می‌دید که مرز جنوبی کشور ما چقدر خطرناک و بد است. آنطور که رسانه‌های جعلی و دستیاران دموکراتشان قصد دارند نشان دهند، این یک «بحران ساخته شده» نیست. او (شومر) گفت می‌خواهد ملاقات کند. من خیلی زود یک قرار ملاقات با او خواهم گذاشت.

چاک شومر به همراه گروهی از سناتور‌های دموکرات دیگر برای بازدید از مراکز بازداشت مهاجران، روز جمعه به مرز جنوبی کشور رفت. اما وی نخستین شخصی نیست که از مرز مکزیک بازدید کرده است. در پی انتشار گزارش‌های متعدد درباره وضعیت اسف بار پناهجویان در مراکز بازداشت شلوغ آمریکا، در هفته‌های اخیر تعدادی از نمایندگان کنگره از این بازداشتگاه‌های مرزی بازدید کرده اند.

شومر پس از بازدید از این مراکز بازداشت گفت: اگر به حرف‌های رئیس جمهور گوش دهید فکر می‌کنید همه این مهاجران مجرم هستند. اینطور نیست. آن‌ها مردم عادی هستند که به دنبال افتخار و شایستگی برای فرزندان خود هستند.

نشریه هیل چند روز پیش در گزارشی اعلام کرد بحران بهداشت و سلامت که گریبانگیر کودکان مهاجر در مرز جنوبی آمریکا شده، به اوج خود رسیده و شرایط زندگی این کودکان در بازداشتگاه‌های آمریکا واقعا وحشتناک است. به نوشته این نشریه، تا تاریخ ۳۱ مه سال جاری میلادی، بیش از ۱۴۰۰ کودک مهاجر بوسیله نیرو‌های گشت مرزی آمریکا بازداشت شدند.

وضعیت بد این بازداشتگاه‌های مرزی به صورتی است که تاکنون تعداد زیادی از مردم مقابل این بازداشتگاه‌ها اعتراض کرده اند.

دونالد ترامپ چندی پیش در واکنش به گزارش‌های اخیر درباره اوضاع نامناسب این اردوگاه‌ها در توییتر خود نوشت: متأسفم، نمی‌توانم بگذارم آن‌ها وارد کشورمان شوند. اگر (اردوگاه‌های مهاجران) بیش از اندازه شلوغ است، به آن‌ها (مهاجران غیرقانونی) بگویید به آمریکا نیایند و به دموکرات‌ها بگویید نقایص را برطرف کنند؛ مشکل حل خواهد شد!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار