حراج خودروی برقی متعلق به سال ۱۸۹۸ + عکس

یک خودروی برقی قدیمی و بسیار تاریخی که از اهمیت خاصی برخوردار است، قرار است ماه آینده در نمایشگاه خودروی مانتری کالیفرنیا به نمایش گذاشته شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،   یک خودروی برقی قدیمی و بسیار تاریخی که از اهمیت خاصی برخوردار است، قرار است ماه آینده در نمایشگاه خودروی مانتری کالیفرنیا به نمایش گذاشته شود. این خودروی برقی توسط یکی از پیشتازان صنعت خودروسازی جهان بهنام اندرو ال ریکر ساخته شده و در سه مسابقه خودرو رانی که برای اولین بار درآمریکا برگزار شد، مقام اول را کسب کرد.

این خودرو در سال ۱۹۰۰ در یک رقابت خودروسواری در پاریس توانست خودرویی ساخت پورشه را هم شکست دهد و از همین رو شهرت زیادی کسب کرد.

حراج خودروی برقی متعلق به سال ۱۸۹۸ + عکس

اندرو ریکر سازنده این خودرو، بعد‌ها یک شرکت تولید خودرو‌های برقی تولید کرد، ولی بعد‌ها آن را فروخت و فعالیت خود را بر روی تولید خودرو‌های بنزین سوز متمرکز کرد. خودروی یادشده تا سال ۱۹۳۰ توسط ادیت ریکر همسر سازنده آن مورد استفاده قرار گرفت و سپس به موزه هنری فورد اهدا شد.

بعد از برگزاری یک حراج در سال ۱۹۸۵ این خودرو به خانواده ریکر فروخته شد وبعداز ان خودروی یادشده توسط خانواده دیگری خریداری شد. تمامی تجهیزات و امکانات این خودرو از ۱۲۱ سال قبل تا به امروز دست نخورده باقی مانده، امری که در صنعت خودروسازی بی سابقه است. حداکثر سرعت این خودرو ۶۴ کیلومتر در ساعت بوده است.

منبع:فارس

انتهای پیام/

برچسب ها: دانستنی ها ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار