گفت‌وگوی وزیر دفاع ترکیه با نماینده ویژه آمریکا درباره تحولات سوریه

وزیر دفاع ترکیه و نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه درباره آخرین تحولات این کشور و تاسیس منطقه امن در شرق فرات گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه، با جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه، دیدار کرد.

وزرات دفاع ترکیه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد خلوصی آکار وزیر دفاع این کشور در دیدار با جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه از ملاقات برخی مقامات نظامی آمریکا با سرگردگان «گروه تروریستی پ‌ک‌ک/ ی‌پ‌گ» در سوریه ابراز نارضایتی کرد.

آکار در دیدار با جفری مسائلی، چون تاسیس منطقه امن در شرق فرات، مبارزه با داعش و آخرین تحولات سوریه را مورد بحث و ارزیابی قرار داد.

در این بیانیه آمده است: در این دیدار تاسیس منطقه امن در شرق فرات با هماهنگی مشترک ترکیه و آمریکا، خروج عناصر گروه تروریستی پ‌ک‌ک/ ی‌پ‌گ از منطقه امن، نابود کردن مواضع تروریستی، جمع‌آوری سلاح‌های سنگین، فراهم کردن شرایط بازگشت برادان سوری به سرزمینشان، تاکید بر اینکه مبارزه ترکیه با گروه‌های تروریستی داعش و پ‌ک‌ک/ ی‌پ‌گ است نه با برادان کُرد و عرب یا دیگر اقوام و همچنین ابراز ناراحتی ترکیه از ملاقات برخی مقامات نظامی آمریکا با سرگردگان گروه تروریستی پ‌ک‌ک/ ی‌پ‌گ در سوریه مورد بحث و رایزنی قرار گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، ترکیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار