معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان اردکان خبر داد:

مهار آفت مگس مدیترانه‌ای در باغات بخش عقدا

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان اردکان گفت: طعمه باشی بر روی علف‌های هرز در سطح ۵۷ هکتار باغ‌های بخش عقدا جهت از بین بردن و کنترل آفت مگس مدیترانه‌ای انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  سیدعلی حسینی پور معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان اردکان گفت: با توجه به نتایج آمار ایستگاه‌های پیش آگاهی برای جلوگیری از طغیان آفت اقدام به جمع آوری میوه‌های سردرختی کردیم و با کمک نیرو‌های بسیج سازندگی   طعمه باشی بر روی علف‌های هرز باغ‌ها در سطح ۵۷ هکتار منطقه عقدا برای  بین بردن و کنترل آفت انجام شد.

وی افزود: برای کنترل و مبارزه با این آفت اقدام به تشکیل کارگروه تخصصی در شهرستان از جمله ایجاد ۱۰ ایستگاه پیش آگاهی و نصب حدود هزار تله سراتراب ،ماده جذاب مگس مدیترانه، در شهر و روستا‌های بخش عقدا شد.

حسینی پور  گفت: برای موفقیت عملیات کنترل آفت تاکنون جلسات آموزشی متعددی با شرکت دهیاران، اعضای شورای روستا‌ها و کشاورزان منطقه برگزار شد تا با اطلاع رسانی عمومی و خصوصا جامعه هدف بتوان با کمترین هزینه و خسارت اقدام به کنترل و مبارزه با هجوم مگس مدیترانه‌ای کرد.

وی ادامه داد: بخش عقدا با بیش از ۴۰۰ هکتار باغ انار محصول آن به عنوان برند ملی مطرح است، که حفظ و حراست آن به خاطر کیفیت محصول و حفظ بانک ژنتیکی آن از وظایف اصلی این مدیریت است.

مگس میوه مدیترانه‌ای یکی از آفات مخرب دنیاست، و به دلیل مقاومت بالایی که در مقابل شرایط آب و هوایی دارد در نقاط مختلف جهان گسترش پیدا کرده است و نسبت به سایر مگس‌های میوه بالاترین خسارت اقتصادی را به بخش کشاورزی و تولید میوه وارد می‌کند.

مبدا اصلی آفت مگس مدیترانه‌ای آفریقای شرقی است و از سال ۱۸۲۹ میلادی به تدریج در سایر کشور‌ها انتشار یافته است.

مگس مدیترانه‌ای یکی از خطرناک‌ترین آفات کشاورزی است که به بیش از ۳۰۰ گونه از گیاهان حمله می‌کند و باعث لهیدگی، پوسیدگی و ریزش میوه می‌شود و می‌تواند تا ۱۰۰ درصد محصول را از بین ببرد و انتقال آن از طریق میوه، خاک و جابه جایی حشره کامل امکان پذیر است.

انتهای پیام/ی

کنترل و مبارزه مگس مدیترانه‌ای در ۵۷هکتار از باغ‌های عقدا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار