نماینده مسلمان کنگره: تا ترامپ را استیضاح نکنم جایی نمی‌روم

رشیده طلیب در واکنش به اظهارات نژادپرستانه و جنجالی ترامپ درباره چهار زن رنگین‌پوست کنگره گفت تا او را استیضاح نکند از این کشور نمی‌رود.

نماینده رنگین‌پوست کنگره: تا ترامپ را استیضاح نکنم جایی نمی‌رومبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه آمریکایی هیل، رشیده حربی طلیب، نماینده زن دموکرات کنگره آمریکا از ایالت میشیگان، در واکنش به اظهارات جنجالی اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، بار دیگر خواستار استیضاح او شد.

طلیب، یکی از دو زن مسلمانی که برای نخستین بار به کنگره آمریکا راه یافته است، روز گذشته در «انجمن ملی پیشرفت رنگین‌پوستان» گفت: «تا این رئیس‌جمهور را استیضاح نکنم، جایی نمی‌روم».

ترامپ بار‌ها طلیب را به همراه سه نماینده زن دیگر کنگره، الکساندریا اوکاسیو کورتز-آیانا پریسلی و ایلهان عمر- به تنفر از آمریکا متهم کرده و از آن‌ها خواسته است به کشورشان بازگردند. این در حالی است که همگی آن‌ها به غیر از عمر در آمریکا متولد شده‌اند.

طلیب در سخنان روز گذشته خود مستقیما به توئیت‌های اخیر ترامپ در این زمینه اشاره نکرد، اما واژه «دسته» را که برای این چهار زن نماینده استفاده می‌شود در صحبت‌هایش به کار برد. او گفت: «مردم! ما اقدام قوی‌تری نیاز داریم. می‌دانم در بیرون از اینجا چه اتفاقاتی می‌افتد... این اتفاقات فراتر از مورد ما چهار نفر است. این اتفاقات فراتر از مورد ما چهار نفر است. «دسته» همه شما‌ها هستید. می‌توانم بگویم همه شما «دسته» هستید، باور کنید».

طلیب نخستین نماینده کنگره بود که خواستار استیضاح ترامپ شد. او بلافاصله پس از سوگند یادکردن در مجلس اظهاراتی در این‌باره بیان کرده بود.

رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته بار دیگر در حساب توییتر خود این زنان دموکرات کنگره را هدف حملات لفظی قرار داد و آن‌ها را «گروه بسیار نژادپرست که جوان، بی‌تجربه و مشکل‌ساز هستند و هوش زیادی هم ندارند» توصیف کرد.

هفته گذشته نیز ترامپ در چندین پیام توئیتری به این چهار نماینده توهین کرده و از آن‌ها خواسته بود آمریکا را ترک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار