الجزیره: توقیف نفتکش انگلیسی ضعف توان نظامی این کشور را آشکار کرد

شبکه الجزیره گزارش داد توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز، ضعیف شدن توانایی‌های نظامی لندن و ناتوانی آن در تأمین تردد کشتی‌هایش در خلیج فارس یا دیگر مناطق جهان را آشکار کرد.

الجزیره: توقیف نفتکش انگلیسی ضعف توان نظامی این کشور را آشکار کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد توقیف نفتکش انگلیسی ضعف توان نظامی این کشور را آشکار کرد.

العیاشی جابو، خبرنگار الجزیره در لندن در گزارشی گفت: پس از چند نشست کمیته اضطرار امنیتی دولت انگلیس و بررسی پیامد‌های بحران با ایران، لندن تصمیم گفت به رایزنی با متحدان خود برای کاهش تنش با تهران ادامه دهد و برای تشکیل نیروی مشترک دریایی اروپایی به منظور تأمین امنیت کشتیرانی در خلیج فارس جدا از پیشنهاد آمریکا، تلاش کند.

بنابر این گزارش، پخش تصاویری از نفتکش توقیف شده انگلیسی در بندرعباس نشان می‌دهد ایرانی‌ها شبیه شیوه‌ای که نیرو‌های دریایی انگلیس، نفتکش ایرانی را نزدیک سواحل جبل الطارق توقیف کردند، عمل کردند. اما پرچم ایران را بر فراز آن نصب کردند که بعضی از ناظران آن را اقدام عمدی برای تحقیر انگلیسی‌ها دانستند. 

در ادامه این گزارش آمده است: توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز، همچنین ضعیف شدن توانایی‌های نظامی انگلیس و ناتوانی این کشور در تأمین تردد کشتی‌های انگلیسی در خلیج فارس یا دیگر مناطق جهان را آشکار کرد. قدرت نیروی دریایی انگلیس در ۱۵ سال گذشته نصف شده است.

عصر جمعه ۲۸ تیر یک فروند نفتکش متخلف انگلیسی با نام «استنا ایمپرو» (Stena Impero) هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، از سوی یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

انگلیس مدعی است که ایران این کشتی را به تلافی توقیف نفتکش حامل نفت خود در تنگه جبل‌الطارق توقیف کرده، اما سپاه پاسداران در بیانیه‌ای علت توقیف نفتکش «استنا ایمپرو» را تخطی از قوانین بین‌المللی دریانوردی از جمله ورود به خلیج فارس از مسیر خروجی تنگه هرمز و خاموش بودن دستگاه موقعیت‌یاب آن اعلام کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار