رونمایی کره شمالی از زیردریایی موشک‌انداز جدید خود+ فیلم

کره شمالی از زیردریایی جدیدی رونمایی کرده که به اعتقاد کارشناسان نظامی نشانه ادامه برنامه موشکهای بالستیک این کشور است.

رونمایی کره شمالی از زیردریایی موشک‌انداز  جدیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، رسانه‌های کره شمالی از رونمایی زیردریایی جدید این کشور خبر می‌دهند که نشان‌دهنده ادامه برنامه توسعه موشک‌های بالستیک زیردریایی (قابلیت شلیک از زیردریایی) پیونگ یانگ است.

آنگونه که خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) گزارش داده این زیردریایی تحت نظارت ویژه کیم جون اون، رهبر این کشور، ساخته شده و او اخیراً از سامانه سلاح‌های تهاجمی و داده‌های فنی و عملیاتی این زیردریایی جدید بازدید کرد و این زیردریایی قرار است  به زودی در آب‌های ساحل شرقی عملیاتی شود.

رهبر کره شمالی درباره این ویژگی‌های این زیردریایی جدید گفته است: «ظرفیت عملیاتی این زیردریایی عنصر مهمی در راهبرد دفاع ملی ما است».

بنا به گزارش رویترز، هنگام بازدید از زیردریایی جدید، مقامات نظامی کیم را همراهی می‌کردند که نقش مهمی در توسعه برنامه موشکی و سلاح‌های اتمی کره شمالی دارند.

به نوشته رویترز، کره شمالی ناوگان بزرگی از زیردریایی در اختیار دارد، اما تنها یک زیردریایی دارد که قادر به حمل موشک‌های بالستیک است. کارشناسان نظامی می‌گویند با توجه به اندازه و ابعاد این زیردریایی جدید، به نظر می‌رسد به صورت ویژه برای حمل موشک‌های بالستیک ساخته شده باشد.

«آنکیت پاندا»، کارشناس «فدراسیون دانشمندان آمریکایی) گفته است: «ما به روشنی می‌بینیم که این زیردریایی بسیار بزرگ است، بسیار بزرگ‌تر از زیردریایی که سال ۲۰۱۴ در کره شمالی ساخته شد».

رویترز رونمایی کره شمالی از این زیردریایی را ارسال پیامی به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا می‌داند و می‌افزاید: اعلام ساخت این زیردریایی در بحبوحه تأخیر دوباره در دیدار سران کره شمالی و آمریکا روی می‌دهد. کیم و ترامپ ۳۰ ژوئن ( ۹ تیر) در منطقه غیرنظامی بین دو کره در خصوص از سرگیری مذاکرات هسته‌ای توافق کردند. ترامپ پس از این دیدار از دیدار سوم سران دو کشور طی دو یا سه هفته خبر داد، اما پس از گذشت سه هفته تاکنون خبری از احتمال برگزاری این نشست دیده نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار