کشف و ضبط محموله قاچاق ۱۰۵ کیلوگرمی شمش طلا در انگلیس

مقامات فرودگاه «هیثرو» لندن یک محموله شمش طلا به ارزش تقریبی ۵ میلیون دلار را کشف و ضبط کردند که به نظر می‌رسد با باند‌های بزرگ مواد مخدر مرتبط است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، به تازگی یک محموله از شمش طلا به وزن ۱۰۵ کیلوگرم و به ارزش تقریبی ۵ میلیون دلار که از «جزایر کیمن» راهی سوئیس بود طبق قانون مجازات انگلیس در فرودگاه «هیثرو» لندن کشف و ضبط شد.

این محموله با یک هواپیمای خصوصی از جزایر کیمن در ونزوئلا راهی سوئیس بود که ضبط شد. در حال حاضر، این محموله در اختیار «آژانس ملی جرم و جنایت» انگلیس قرار دارد. بنا به گفته مقامات این آژانس ممکن است این حمل و نقل بخشی از یک عملیات پول‌شویی کارتل‌های بزرگ مواد مخدری باشد که در آمریکای جنوبی در حال فعالیت هستند. تحقیقات مشترکی در این زمینه از سوی این آژانس و مقامات جزایر کیمن در حال انجام است.

کشف و ضبط یک محموله قاچاق شمش طلا در انگلیس

استیو مک اینتیر، فرمانده آژانس ملی جرم و جنایت در فرودگاه هیثرو، در این خصوص گفت: «معتقدیم این حمل و نقل با کارتل‌های مواد مخدر که در آمریکای جنوبی فعالیت می‌کنند مرتبط است».

وی افزود «همکاری با شرکای خارجی و همکاران داخلی کمک کرد تا به سرعت این عملیات حمل و نقل را شناسایی و از ادامه راه آن جلوگیری کنیم. فعالیت تجاری بسیاری از گروه‌های سازمان‌یافته جرم و جنایت بر توانایی انتقال پول از مرز‌ها متکی است. اگر بتوانیم آن را متوقف کنیم، نه تنها باعث ایجاد اختلال در شبکه‌های جنایی می‌شویم و از بهر‌مند شدن آن‌ها جلوگیری می‌کنیم، بلکه از سرمایه‌گذاری مجدد آن پول نیز ممانعت می‌شود».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار