پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی پروژه آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی خراسان شمالی

آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی خراسان شمالی در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، با رفع نواقص از سوی پیمانکار پروژه، پاییز امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،دکتر سید محمدمهدی احمدی مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: برای تکمیل محوطه سازی و دیوارکشی این پروژه هفت میلیارد ریال نیاز است.

وی با بیان این که برای این پروژه تاکنون ۶۵ میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: در کشور، هر آزمایشگاه دامپزشکی در مناطق مختلف برای انجام برخی آزمایشگاه‌ها پایلوت انتخاب شده و سازمان دامپزشکی هم ضمن این که برای تجهیز این آزمایشگاه قول مساعد داده، مقرر کرده است این آزمایشگاه پایلوت اجرای آزمایش‌های آبزیان و مالاشیت گرین باشد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه دامداران این استان به طور سنتی به پرورش دام اشتغال دارند و معمولاً درآمد مناسبی ندارند عنوان کرد: پایین بودن درآمد دامداران استان سبب شده است که استقبال خوبی از طرح‌های مایه کوبی نداشته باشند.

احمدی خاطرنشان کرد: با وجود این که بیش از نیمی از هزینه‌های طرح مایه کوبی تب برفکی، توسط دولت پرداخت می‌شود و تنها بخش کمی باید توسط دامدار پرداخت شود، دامداران استان توان پرداخت همان میزان اندک را هم ندارند؛ لذا دولت باید توجه ویژه‌ای به اجرای طرح‌های مایه کوبی دام داشته باشد، به خصوص اجرای طرح مایه کوبی تب برفکی، نیازمند کمک دولت است.

در خراسان شمالی بیش از ۲ میلیون رأس دام سبک و حدود ۶۰ هزار رأس دام سنگین نگهداری و پرورش داده می‌شود.

انتهای پیام/د

پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی پروژه آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی خراسان شمالی

برچسب ها: دامپزشکی ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.