رئیس سابق کمیته امداد امام خمینی (ره):

کمیته امداد جای سیاسی کاری نیست/ چتر امداد باید به اندازه نظام باشد

فتاح گفت: چتر امداد باید به اندازه نظام باشد، چرا که کشور‌های اطراف هم زیر سایه آن هستند.

کمیته امداد جای سیاسی کاری نیست/ چتر امداد باید به اندازه نظام باشدبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید پرویز فتاح رئیس سابق کمیته امداد امام خمینی (ره) در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: با نزدیک شدن به پنجم مرداد ماه باید  از همرزمان شهیدم در آخرین عملیات مرصاد، یاد کنم.

او با بیان اینکه ۵۲ ماه در کمیته امداد خادم و مددکار بودم، گفت: شعار ما در بدو ورود به کمیته امداد، تلاش برای افزایش اعتماد عمومی بود و امروز تمامی شواهد بر تحقق این امر گواهی می‌دهد و بزرگترین توفیق این بود که معتمد مردم بودیم.

رئیس سابق کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه در کمیته امداد سیاسی عمل نکردیم، گفت: سیاست را بلدیم و می‌فهمیم، اما این مکان جای سیاسی کاری نیست.

فتاح ادامه داد: چتر امداد باید به اندازه نظام باشد، چرا که کشور‌های اطراف هم زیر سایه آن هستند.

او با بیان اینکه آرامش جامعه هدف گواه فعالیت‌های انجام شده در این نهاد است، ادامه داد: رویکرد ما تکریم ارباب رجوع بوده است و توانستیم دربرابر مددجویان این موضوع را رعایت کنیم و خاضع باشیم.

فتاح تصریح کرد: تواضع در برابر فقرا و ایتام، بزرگی مسئولان ما خواهد بود و من سعی کردم در این مدت مددکار باشم.

رئیس سابق کمیته امداد امام خمینی (ره) تأکید کرد: بزرگترین شبکه مشارکت مردمی در حال حاضر شکل گرفته است، به طوری که ۷ هزار حامی و چند میلیون صندوق خانگی داریم.

فتاح با بیان اینکه افزایش قابل توجه تسهیلات قرض الحسنه اشتغال، افزایش دوبرابری تعداد مددکاران، پرداخت وام قرض الحسنه بدون سود بانکی و غیره از جمله اقدامات این چند سال بوده است، بیان کرد: در حال حاضر صندوق امداد ولایت 2 هزار میلیارد اعتبار دارد. در این صندوق وام قرض الحسنه بدون کارمزد پرداخت می‌شود و نظام باید تصمیم بگیرد تا همه بانک‌ها به سمت قرض الحسنه بیایند و سودی از مردم نگیرد.

رئیس سابق کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: کمیته امداد فرامذهبی عمل کرده است، به طوری که حامی بیشتر ایتام در کردستان و بلوچستان، شیعه هستند.

او با اشاره به اینکه ۱۷۰ سفر استانی طی این چهار سال انجام شده است، یادآور شد: در این بازدید‌ها به منازل مددجویان حتی در مناطق مرزی و دورافتاده و استان‌های محروم رفتیم.

فتاح گفت: از مسئولان و نظام می‌خواهم که اگر قرار است به واسطه تحریم ها از جایی نفت و غیره کم کنیم، از محرومان کم نکنیم.

رئیس سابق کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: خیلی از گره‌ها باز شده، اما گره‌های زیادی همچنان مانده است و نگذاریم در این سختی روزگار و تورم نفس گیر و تحریم‌ها، محرومان و نیازمندان زیر دست و پا له شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار