خبر خوش معاون منابع انسانی دستگاه قضا برای قبول شدگان آزمون استخدامی قوه قضائیه

معاون منابع انسانی قوه قضاییه درباره تعیین و تکلیف پذیرفته شدگان آزمون استخدامی قوه قضاییه توضیحاتی داد.

فرصت یک ماهه برای استخدام قبول شدگان آزمون سال ۹۶به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا امینی معاون منابع انسانی قوه قضاییه در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که در آزمون قضاوت چه تعداد قاضی زن جذب می‌شوند و چه تعداد شرکت کننده داریم، اظهار کرد: خانم‌ها حدود هشت درصد شرکت کنندگان را تشکیل می‌دهند. تعداد پست‌هایی که خانم‌ها می‌توانند اشغال کنند در مقایسه با آقایان کمتر است.

وی در پاسخ به این سوال که شنیده شده فقط ۴هزار نفر از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی قوه قضاییه تعیین و تکلیف می‌شوند، مابقی پذیرفته شدگان چه خواهند شد؟ گفت: در جلسه‌ای که ما با حضور رییس دادگستری و رییس حوزه ریاست و معاون اول رییس جمهور و وزیر دادگستری در سازمان امور استخدامی داشتیم مقرر شد به میزانی که خود قوه قضائیه از اعتباراتش بتواند نیرو جذب کند قبول شدگان آزمون را جذب کرده و رایزنی کند تا دولت بودجه استخدام مابقی افراد را تامین کنند. در کمیسیون قضایی مجلس هم  مقرر شد برای جذب تمام افراد در یک ماه آینده پیگیری‌های لازم انجام شود.

امینی در خصوص جذب قاضی در مناطق محروم و افزایش سهمیه آن در آزمون قضاوت امسال گفت: تلاش‌های که مرکز آموزش برای جذب در مناطق محروم داشته تدبیر‌های خوبی بوده و آزمون‌های ویژه‌ای برگزار کردیم و افراد را شناسایی می‌کنند و خود روسای کل در شناسایی افراد بومی کند می‌کنند، زیرا الان مشکل ما در این مناطق این است که افراد بومی به آن مناطق نمی‌روند. به همین دلیل ماندگاری افراد در این مناطق پایین است و ان ‌شاءالله با جذب افراد بومی مشکل را در سال‌های آتی رفع کنیم.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه در خصوص جذب عمومی آزمون قضاوت سال ۹۸ گفت: مهلت ثبت نام در آزمون قضاوت امسال چهار تا ده تیر بود که مجددا ثبت نام در آزمون از اول تا ششم مرداد تمدید شد. زمان برگزاری آزمون تستی روز جمعه هشت شهریور و زمان برگزاری آزمون تشریحی ده آبان خواهد بود. هم‌چنین آغاز مصاحبه علمی پذیرفته شدگان بهمن ماه ۹۸ خواهد بود؛ تا کنون ۲۳هزار و ۳۰۰نفر در آزمون قضاوت امسال ثبت نام کردند.

امینی درباره جذب اختصاصی آزمون قضاوت امسال گفت: مهلت ثبت نام برای جذب اختصاصی از اول تا ۲۰خرذاد ماه بود که مهلت مجدد متعاقبا اعلام می‌شود. آغاز مصاحبه علمی واجدان شرایط مرداد ماه است که در مجموع ۲۷۰۰نفر برای جذب اختصاصی آزمون امسال ثبت نام کردند

معاون منابع انسانی قوه قضاییه در خصوص تشکیل پرونده شخصیت کارآموزان قضایی گفت: کسانی را که می‌خواهند به عنوان قاضی جذب شوند برایشان پرونده شخصیت تشکیل می‌دهیم که شامل انواع تست‌ها و مصاحبه می‌شود. مصاحبه‌ آن‌ها توسط هیات پنج نفره انجام می‌شود و در نهایت هیات مذکور نظر می‌دهد که آیا شخص آمادگی کسب این سمت را دارد یا خیر.

وی افزود: حدود چهل درصد از کسانی که الان به عنوان متقاضی می‌آیند و مرحله علمی را پشت سر می‌گذارند در مرحله شخصیت رد می‌شوند.
انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضائیه ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
من چند سال درس خوندم در ازمون قبول شدم ولی از تست شخصیت رد شدم بخدا خیلی سخت است بااین موضوع نفرات را رد کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
با سلام و خسته نباشید
من به قضاوت علاقه زیادی داشتم .به همین خاطر با سختی های فراوان در شهر غریب با دو فرزند کوچک بدون کمک کسی با مشقت فراوان تونستن قضاوت قبول بشم ولی در تست شخصیت رد شدم .سال بعد هم مشاوران قوه معدل ۷۰ آوردم ولی قبول نشدم .تنها خواهشی که دارم عاجزانه از رئیس محترم قوه قضائیه که چرا داوطلبان قضاوت این همه سختی رو پشت سر میگذارند و در مراحل آخر رد میشوند چرا سهمیه ای در آزمون های قوه قضائیه ندارند .من حدود سه سال که درس میخوندم خیلی از چیزها رو تو زندگی از دس دادم الان هم زندگی خیلی برام سخت شده .خواهش میکنم نظر ما رو به ریاست محترم برسونید .تشکر
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۶:۲۴ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
سلام ممنون از شما بخاطر پیگیری خبر،انشالله که این خبر خوش هر چه سریعتر به واقعیت بپیونده و دل همه این جوون ها شاد بشه...یا علی
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۵:۲۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
ممنون از پیگیری شما انشاءالله پذیرفته شدگان کادر اداری سال ۹۶ همه طی یک ماه اینده مشغول به کار شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام و تشکر بابت پیگیری وضیعت پذیرفته شدگان، امیدوارم در تمام مراحل زندگی موفق و موید باشید.
آخرین اخبار