تلاش برای رونق مشاغل خانگی در مناطق کم برخوردار استان

استاندار زنجان درکارگروه مشترک اشتغال استان گفت: اولویت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی باشغل‌های موثر ومناطق کم‌برخوردار باشد.

تلاش برای رونق مشاغل خانگی در مناطق کم برخوردار استانبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،حقیقی استاندار زنجان در این جلسه با اعلام اینکه امسال ۶ واحد تولیدی در استان آغاز بکار خواهند کرد گفت: کمیته رصد اشتغال استان باید به صورت عدد و رقم واحد‌هایی همچون ایران ترانسفو و شرکت البرز ناب آرش که اقدام به مصاحبه برای جذب نیرو کرده اند را گزارش دهد. 

حقیقی با تاکید بر اینکه بانک‌ها موظف به ثبت آمار تسهیلات پرداختی در حوزه اشتغال هستند از بانک‌های استان خواست تلاش کنند میزان تسهیلات پرداختی خود در حوزه اشتغالزایی را به ۱۰ درصد برسانند.

استاندار زنجان با اشاره به وجود زیر ساخت‌های مناسب در استان برای اشتغازایی در حوزه‌ای تی فناوری اطلاعات از متولیان امر خواست مسیر بازگشت زنجانی‌های سرامد این حوزه در کشور به استان را هموار کنند.

حقیقی در خصوص درخواست شرکت عالی پوش مبنی بر اعمال یارانه ۳۰ درصد دولت برای تسهیلات دریافتی این شرکت که سال ۸۲ دریافت نموده را هم منوط به بررسی بیشتر و تصمیم گیری در جلسه آینده موکول کرد.

میزان اعتبار استان برای اشتغالزایی در حوزه مشاغل خانگی ۱۰ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان بود که با پرداخت ۷ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان ۶۷۴ فرصت شغلی ایجاد شد.

یوسفی مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان هم گفت: با توجه به اینکه منابع استان در نمیه دوم پارسال اعلام شد احتمال تحقق ۱۰۰ درصدی پرداخت تسهیلات سال گذشته مشاغل خانگی تا پایان نیمه نخست امسال دور از انتظار نیست.

مجموع اعتبار سالجاری استان برای اشتغالزایی در حوزه مشاغل خانگی ۴۴ میلیارد ریال است.

 

انتهای پیام/ر

با پرداخت هفت میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان برای مشاغل خانگی۶۷۴ فرصت شغلی ایجاد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.