در پی تنش هوایی ایجاد شده میان سئول-مسکو

کره جنوبی معاون سفیر روسیه را احضار کرد

وزارت خارجه کره جنوبی، معاون سفیر روسیه را در خصوص اتهامات مربوط به نقض حریم هوایی این کشور بوسیله بمب‌افکن روسی احضار کرد.

کره جنوبی معاون سفیر روسیه را احضار کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه کره جنوبی معاون سفیر روسیه را برای ابراز نگرانی عمیق خود درباره  اتهامات مربوط به نقض حریم هوایی این کشور از سوی بمب افکن استراتژیک تی یو-۹۵ ام اس  احضار کرد.

بنابر اعلام وزارت خارجه کره جنوبی، «ماکسیم ولکوف»، معاون سفیر روسیه احضار شده و به او گفته شد که ورود یک هواپیمای نظامی روسیه به حریم هوایی کره جنوبی نه تنها به روابط دوستانه و اعتماد دو جانبه آسیب می‌زند بلکه در تعارض با هنجار‌های بین المللی است.

پیشتر وزارت دفاع کره جنوبی بمب افکن روسی را متهم به نقض حریم هوایی این کشور کرد. منابع رسمی وابسته به کمیته ستاد مشترک نیرو‌های مسلح کره جنوبی اعلام کردند یک هواپیمای نظامی روسیه روز سه‌شنبه دو بار به حریم هوایی کره جنوبی در دریای شرقی وارد شد و نیروی هوایی کره جنوبی را بر آن داشت تا برای بیرون کردن این هواپیما، جنگنده‌های خود را به پرواز درآورد و تیر هشدار شلیک کند.

وزارت دفاع روسیه نیز در واکنش اعلام کرد هواپیما‌های روسیه حریم هوایی کره جنوبی را نقض نکردند. این وزارت‌خانه همچنین با اعلام اینکه هواپیما‌های نظامی کره جنوبی مانور‌های غیرحرفه‌ای در مجاورت بمب‌افکن‌های روسیه انجام دادند، گفت به شلیک تیر هشدار به جنگنده‌هایش از سوی کره جنوبی واکنش نشان می‌دهد. بمب افکن روسی اولین ساعات صبح سه‌شنبه وارد آسمان منطقه جنوب دریای شرقی نزدیک جزایر «دوکدو» کره جنوبی شد.

بیستم ژوئن نیز در حادثه‌ای مشابه دو هواپیمای نظامی روسیه به مدت ۲۹ دقیقه در منطقه شناسایی دفاع هوایی کره جنوبی پرواز کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار