نیاز به بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه‌های راهسازی در مازندران

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران گفت: تمامی پروژه‌های راهسازی مازندران در حال فعالیت هستند که برای پایان دادن به این پروژه‌ها بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سید محمد نظری مدیر کل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به اینکه  پروژه‌های فعال راهسازی در استان شامل تقاطع‌های غیر همسطح، چهار بانده کردن محور‌ها و طرح‌های مطالعاتی خطوط راه آهن  نیز می‌شود افزود: چهار خطه کردن جاده هراز، کندوان، جاده کیاسر و فیروزکوه، آزادراه ساری به قائمشهر و آزادراه آمل به قائمشهر از مهم‌ترین پروژه‌های راهسازی استان در حال حاضر است.

وی با بیان اینکه ۶۲ درصد از مسیر جاده هراز در مازندران چهار خطه یا به اصطلاح چهار بانده شده است، گفت: محدوده سه راهی چلاو تا سد هراز، پلیس راه بائیجان تا وانا و همچنین آب اسک تا سه راهی لاسم باقی مانده است که مشکل‌ترین بخش‌های این مسیر است.

نظری بزرگ‌ترین مشکلات این بخش‌ها را تصرفات حریم جاده هراز عنوان کرد و گفت: خوشبختانه تقریبا تمامی زمین های پهن سازی جاده خریداری شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال در صورت تامین اعتبار بخش مازندران جاده هراز به طور کامل چهار بانده شود.

وی همچنین اختصاص جاده جایگزین برای محدوده سد هراز را یکی دیر از دغدغه‌های اتمام پروژه چهار خطه کردن جاده هراز عنوان کرد و افزود: به علت جنگلی بودن مسیر مشخص شده و کمبود اعتبارات، منابع طبیعی نتوانسه به صورت کامل مسیر جاده را دراختیار راه و شهرسازی قرار دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی گفت: مسیر جایگزین سد هراز تا کنون پیشرفت ۴۵ درصدی داشته است و پیش بینی می‌شود تا پایان امسال تکمیل شود.

نظری به وضعیت پروژه چهار خطه کردن جاده کندوان نیز اشاره کرد و گفت: فاز نخست این جاده از چالوس تا مرزن آباد بود که تکمیل و در حال حاضر زیر بار ترافیکی است.

وی افزود: فاز دوم پروژه این جاده نیز اکنون در حال انجام است که پیش بینی می‌شود به دلیل سختی شرایط جغرافیایی مسیر و نیاز مستمر به ایمن سازی تا سال ۹۹ به زیر بار ترافیکی برود.

وی پروژه کریدور شمال به جنوب در مسیر دامغان را از اولویت‌های راهسازی مازندران عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۲ پیمانکار برای تعریض این جاده به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند.

وی با بیان انکه به علت نوسانات ارزی و مشکلات اقتصادی دولت و کمبود اعتبار ضرب آهنگ طرح‌های نیمه تمام استان دائما در حال تغییر است، افزود: هیچ پروژه‌ای در استان متوقف نیست.
انتهای پیام/س
 
 

تمامی پروژه های راهسازی در مازندران فعال است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار