معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور مطرح کرد؛

جایگزینی بخاری‌های نفتی از مدارس/ ۸۰۰ مدرسه فرسوده در پایتخت وجود دارد

ورناصری گفت: جمع‌آوری بخاری‌های نفتی برای مدارسی که زیرساخت‌های لازم را دارند، از سیاست‌های مهم  وزارت آموزش و پرورش است.

بخاریبه گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، داریوش ورناصری، معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور درباره برچیده شدن بخاری‌های نفتی از مدارس کشور اظهار کرد: موضوع جمع‌آوری بخاری‌های نفتی برای مدارسی که زیرساخت‌های لازم را دارند، از جمله سیاست‌های مهم  وزارت آموزش و پرورش است.

وی با اشاره ادامه داد: بخشی از کار‌ها انجام شده است و بخشی نیز باقی مانده است که تلاش داریم تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید، به اتمام برسانیم.

ورناصری درباره مدارس خشت و گلی گفت: مدارس خشت و گلی در اکثر استان‌های کشور وجود دارد و هنوز هم دانش‌آموزان برخی مناطق در این مدارس حضور دارند.

معاون فنی و مهارت سازمان نوسازی مدارس کشور بیان کرد: براساس آمار‌، ۵۷ هزار بخاری نفتی در کشور داریم که تاکنون بخشی از آن جمع آوری شده است و اعتبار لازم جمع آوری ۲۴ هزار بخاری دیگری تأمین شده است، البته حذف تعدادی از بخاری‌های به دلیل نبود گازکشی خارج از اراده ماست.
 
ورناصری با اشاره به جمع آوری مدارس خشتی و گلی افزود: قطعا به جای مدارس گِلی از کانکس استفاده نخواهیم کرد و سازه‌های بتونی و اسکلت فلزی جایگزین می‌شود که برای تحصیل دانش‌آموزان امن هستند.

حذف کلاس‌های  خشتی و گلی در استان‌ها تا شهریور به اتمام می‌رسد

وی به برچیدن مدارس سنگی هم پرداخت و گفت: اولویت نخست در فضا‌های آموزشی برچیدن مدارس خشتی و گلی است و پس از آن مدارس سنگی، بلوکی و چوبی را حذف می‌کنیم.

ورناصری بیان کرد: در برخی استان‌ها مانند کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، آذربایجان غربی، ایلام و سیستان و بلوچستان چنین مدارس وجود دارد و طبق آمار‌ها حدود ۴۰۰ کلاس درس خشتی و گلی در کل کشور داریم که ۱۶۷ مورد مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.
معاون فنی و مهارت سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: حذف کلاس‌های درسی خشتی و گلی در استان‌ها تا شهریور به اتمام می‌رسد، اما برای سیستان و بلوچستان این شرایط امکان پذیر نیست چراکه گاهی دسترسی به برخی مناطق، بسیار دشوار است.

رشد ۱۰ درصدی جمعیت دانش آموزی در پایتخت

ورناصری به وضعیت مدارس پایتخت هم اشاره کرد و گفت: اکنون ۲ میلیون دانش‌آموز در پایتخت داریم اما به دلیل مهاجر پذیربودن در مورد فضای آموزشی مشکلاتی داریم و سالانه تا ۱۰ درصد افزایش دانش‌آموز مشاهده می‌شود.

معاون فنی و مهارت سازمان نوسازی مدارس قدمت و فرسودگی مدارس را هم دیگر مشکل فضای آموزشی دانست و گفت: سرعت ساخت و ساز فضای آموزشی همپای افزایش تعداد دانش‌آموزان نیست در نتیجه تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌ها افزایش می‌یابد؛ اکنون در استان تهران ۶۰ هزار کلاس درس و ۶ میلیون مترمربع فضای آموزشی داریم که ۱۲۰۰ فضای آموزشی فرسوده است.

وی تصریح کرد: ۸۰۰ فضای آموزشی هم در شهر تهران قرار دارد که عمر آن‌ها بیش از ۴۰ سال بوده و نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار