مقام روس: برخی کشور‌ها به دلیل تجارت تسلیحاتی با مسکو تهدید می‌شوند

رئیس صنایع دفاعی روسیه اعلام کرد برخی کشور‌ها به دلیل همکاری تجاری-تسلیحاتی با مسکو تهدید می‌شوند.

مقام روس: برخی کشور‌ها برای تجارت تسلیحاتی با مسکو تهدید می‌شوندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دیمیتری شوگایف» رئیس صنایع دفاعی روسیه امروز اعلام کرد برخی کشور‌ها برای همکاری تجاری- تسلیحاتی با مسکو و واردات تجهیزات نظامی از این کشور تهدید می‌شوند.

رئیس صنایع دفاعی روسیه در سخنرانی خود در مجلس سفلای این کشور گفت: نمونه‌های بسیاری از تبدیل فشار‌های سیاسی به فشار‌های به معنای واقعی کلمه شبه‌راهزنی وجود دارد. شرکای ما درباره پیامد‌های (تجارت تسلیحاتی با ما) تهدید می‌شوند. این (موضوع) قطعا بر روی مقامات تاثیر می‌گذارد. مقابله با چنین مسئله‌ای مشکل خواهد بود.

شوگایف تاکید کرد روسیه می‌داند این فشار‌ها از جمله تحریم‌ها در سال‌های آینده پابرجا می‌مانند.

برای نمونه می‌توان به تنش‌های طولانی مدت ترکیه و آمریکا بر سر خرید سامانه پدافند هوایی اس-۴۰۰ روسیه اشاره کرد. واشنگتن بار‌ها آنکارا را برای لغو برنامه خرید سامانه‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ از روسیه تحت فشار قرار و وعده داده به جای این سامانه روسی سیستم موشکی پاتریوت را در اختیار ترکیه قرار می‌دهد.

آمریکا حتی برای وادار کردن ترکیه به انصراف از خرید اس- ۴۰۰ تهدید کرده در صورتی که این کشور به خرید این سامانه روس ادامه دهد، تحویل جت‌های جنگنده اف-۳۵ خود به آنکارا را متوقف خواهد کرد. سال گذشته میلادی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گزارشی به نمایندگان کنگره این کشور اعلام کرد به ترکیه هشدار داده اگر همچنان به خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه اصرار داشته باشد، از برنامه خرید جنگنده‌های پنهانکار اف-۳۵ آمریکا کنار گذاشته می‌شود.

علی‌رغم همه این فشار‌ها ترکیه اخیرا محموله‌های سامانه پدافند موشکی اس-۴۰۰ را از روسیه تحویل گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۳۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
جناب دیمیتری شوگایف : وقتی کشورها می بینند که سامانه گنبد آهنین ساخت آمریکا و سامانه های تاد ساخت آمریکا با هزینه های زیاد تسلیحاتی و نگهداری و تعمیراتی که چندین میلیون دلار آب میخورد ولی در دفاع از خود در مقابل پهپادهای چند هزار دلاری کوچک قادر به دفاع نیست و عاجز است خیلی بدیهی است و طبیعی است که همه بسوی سامانه هایS300 - S400 - S500 - S600 و در آیندهS700 روسیه تمرکز کنند و همین باعث تهدیدات تجاری و تعرفه ای گمرکی و تحریمهای آمریکا میشود........................
آخرین اخبار