خجسته‌پور از جزییات نشست فراکسیون اصولگرایان خانه احزاب خبر داد؛

باهنر: چتر اصولگرایی را باید وسیع‌تر کنیم/ روح‌الامینی: دیدار با سران قوا از برنامه‌های خانه احزاب است

قائم مقام دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین  از میزبانی این تشکل برای برگزاری نشست ماهانه فراکسیون اصولگرایان خانه احزاب خبر داد.

باهنر: چتر اصولگرایی را باید وسیع‌تر کنیم/ روح‌الامینی: دیدار با سران قوا از برنامه‌های خانه احزاب استعلیرضا خجسته پور، قائم مقام دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از میزبانی این تشکل برای برگزاری نشست ماهانه فراکسیون اصولگرایان خانه احزاب خبر داد.
 
وی ادامه داد: فراکسیون اصولگرایان خانه احزاب بصورت ماهانه جلسات مستمری را تشکیل می‌دهد و نشست این ماه این فراکسیون عصر روز دوشنبه ۳۱ تیرماه در دفتر جامعه اسلامی مهندسین برگزار شد.

وی اظهار داشت: در این جلسه محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، روح الامینی رئیس خانه احزاب، بوربور رئیس فراکسیون اصولگرایان خانه احزاب و دبیران کل احزاب اصولگرا همراه بود.
 
خجسته‌پور در تشریح جزییات این جلسه تشریح کرد: محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در سخنانی به فلسفه تشکیل خانه احزاب اشاره کرد و فلسفه تاسیس خانه احزاب را در این دانست که جریانات مختلف سیاسی بتوانند با یکدیگر گفتگو کنند.
 
وی در تشریح سخنان باهنر اظهارکرد: آقای باهنر در جلسه تاکید کردند که قرار نیست خانه احزاب صرفا در دست یک جناح سیاسی و بصورت تک صدایی باشد.
 
خجسته‌پور افزود: باهنر با اشاره به موضوع گفتگوی ملی که اخیرا مطرح شده است، تاکید کرد که چند وقتی است که جلساتی را تحت عنوان گفتگوی ملی شروع کرده ایم. جا‌های دیگر و افراد دیگری هم چنین جلساتی را تشکیل می‌دهند. این جلسات برای کاهش اختلافات غیرضروری بین احزاب و جریان‌ها بسیار پسندیده است.
 
وی در تشریح سخنان دبیرکل جامعه مهندسین خاطرنشان کرد: باهنر در این جلسه متذکر شد که البته بار‌ها گفته ایم که ما با کسانی که بخواهند اپوزیسیون نظام باشند، هیچ گفتگو و مفاهمه‌ای نداریم. اما با افراد و جریان‌هایی که در چارچوب نظام هستند می‌توانیم در بسیاری از موضوعات حول منافع ملی تفاهم داشته باشیم.

خجسته‌پور با اشاره به بخش دیگری از سخنان باهنر در این جلسه تصریح کرد: آقای باهنر در این جلسه تاکید کرد که باید چتر اصولگرایی را وسیع‌تر کنیم و نباید نیروهایمان را به راحتی دفع کنیم؛ ما باید اکثریت داشته باشیم تا بتوانیم برنده انتخابات باشیم بنابراین دلیلی ندارد تا نیرو‌های خودمان را که حتما در جرگه اصولگرایی تعریف می‌شوند از خودمان برانیم، بنابراین باید جاذبه مان بیشتر از دافعه مان باشد.

قائم مقام دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به نگرانی و بیمناکی رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری از غیبت چند حزب فراگیر در کشور تصریح کرد: دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که  من از غیبت چند حزب فراگیر چارچوب دار قدرتمند بر آینده مردمسالاری دینی در کشورمان بیمناکم و خدارا شکر می‌کنیم که خانه احزاب بسیار فعال شده است و جای تشکر دارد و این فعالیت باید ادامه یابد.
 
وی ادامه داد: در ادامه این جلسه باهنر از ضرورت برنامه‌ریزی برای تاسیس چند حزب فراگیر قدرتمند سخن گفت و تاکید کرد که انتظار داریم در خانه احزاب گفتگوی بین احزاب و جریانات سیاسی نضج بگیرد 

خجسته‌پور در ادامه جزییات این جلسه خاطرنشان کرد: در ادامه این جلسه روح الامینی گزارشی از فعالیت کمیته‌های خانه احزاب ارائه داد.
 
وی ادامه داد: رئیس خانه احزاب در این جلسه  مشارکت احزاب در کمیته‌های هفتگانه خانه احزاب را بسیار خوب ارزیابی کرد و تاکید کرد که لازم است دوستان مشارکت بیشتری داشته باشند.
 
خجسته‌پور خاطرنشان کرد: برگزاری همایش‌های فصلی و دیدار با سران قوا از جمله برنامه‌هایی بود که روح‌الامینی به آنان اشاره کرد و گفت که خوشبختانه در دوره جدید خانه احزاب تحرک بسیار بالایی را شاهد هستیم.

در پایان جلسه دبیران کل احزاب حاضر در جلسه نظرات خود را درخصوص شورای ائتلاف اصولگرایان ارائه دادند و باهنر و روح الامینی به سوالات آنان پاسخ گفتند.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار