ادامه تهدیدات رئیس‌جمهور آمریکا علیه کشورها

تیر ترامپ این بار گواتمالا را هدف قرار داد

رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرد در صورتیکه گواتمالا اقدامی برای جلوگیری از هجوم کاروان‌های مهاجران غیرقانونی انجام ندهد مشمول تحریم‌ها و تعرفه‌های سنگین خواهد شد.

تیر ترامپ این بار گواتمالا را هدف قرار دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه تهدیدات خود علیه کشور‌های آمریکای لاتین، این بار گواتمالا را تهدید کرد.

ترامپ با انتشار پیام‌هایی در حساب توئیتری خود تهدید کرد در صورتیکه گواتمالا توافق مهاجرتی را نقض کند و اقدامی برای جلوگیری از هجوم کاروان‌های مهاجران غیرقانونی که به سوی مرز‌های آمریکا می‌آیند، انجام ندهد مشمول تحریم‌ها و تعرفه‌های سنگین خواهد شد.

او در یک سری پیام توئیتری نوشت: گواتمالا که کاروان‌هایی تشکیل می‌دهد و تعداد زیادی از مردم را که برخی از آن‌ها سابقه جنایی دارند به سوی آمریکا می‌فرستد، قصد دارد توافقی که با ما به امضا رسانده است را نقض کند. ما نیز آماده بوده ایم و حالا به تحریم نگاه می‌کنیم.

او در پیام دیگری نوشت: تعرفه ها، هزینه‌های انتقال و یا همه موارد فوق. گواتمالا خوب نبوده است. دلار‌های مالیات دهندگان بزرگ آمریکا که به آن‌ها داده می‌شد ۹ ماه قبل توسط من قطع شد.

از سال ۲۰۱۸ تاکنون کاروان‌های مهاجران غیرقانونی از کشور‌های آمریکای لاتین وارد مکزیک شده‌اند تا از طریق مرز این کشور وارد خاک آمریکا شوند. در فوریه سال جاری میلادی، ترامپ با انتقاد از بی تدبیری کشور‌های آمریکای لاتین برای ممانعت از خروج مهاجران، در کشور خودش وضع اضطراری اعلام کرد.

وزارت امنیت داخلی آمریکا ماه گذشته اعلام کرد که تا اواخر ماه اوت تحت توافق مشترکی برای محدود کردن مهاجرت غیرقانونی و افزایش امنیت مرزها، ۸۹ مامور به گواتمالا اعزام می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار