شهردار کلانشهر اهواز:

ورود به عرصه کار فرهنگی جدید با همکاری کتابخانه‌های عمومی

در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی با شهردار اهواز بر تفاهم همکاری‌ها در زمینه‌های متنوع فرهنگی و تبلیغی در حوزه کتاب و کتابخوانی تاکید شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با موسی شاعری، شهردار کلانشهر اهواز بر تفاهم همکاری‌ها در زمینه متنوع فرهنگی و تبیلغی در حوزه کتاب و کتابخوانی در شهر اهواز تاکید شد.

در این دیدار منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ضمن تبریک انتصاب شهردار اهواز گفت: قطعا شهرداری اهواز با انرژی و کار جهادی و فرهنگی که در وجود شما وجود دارد می‌تواند بستر‌های خوبی را در همه ابعاد به ویژه ابعاد فرهنگی بوجود آورد.

ورود به عرصه کار فرهنگی جدید با همکاری کتابخانه‌های عمومی

وی افزود: در شهرستان اهواز بیستمین کتابخانه عمومی در منطقه محروم ملاشیه مورد بهره برداری قرار گرفت که دسترسی مردم به خدمات کتابخانه‌ای براساس عدالت اجتماعی بیشتر شود، ضمن اینکه در سال گذشته با افتتاح کتابخانه عمومی شهدای مدافع حرم منبع آب اهواز ارائه خدمات به مردم این منطقه باعث شادی و نشاط در جوانان شد که در حال حاضر یکهزار نفر از مردم این منطقه عضو این کتابخانه شدند.

کوهی رستمی با اشاره به تبدیل شدن کتابخانه‌های عمومی به مراکز فرهنگی و اجتماعی بیان کرد: یکی از راهبرد‌ها و سیاست‌های کتابخانه‌های عمومی علاوه بر توسعه فضای کتابخانه‌ای در مناطق مختلف به ویژه محروم، تبدیل کتابخانه‌های عمومی به مراکز فرهنگی و اجتماعی است که مردم برای این نیاز‌ها به راحتی بتوانند به کتابخانه‌های محل زندگی خود مراجعه کنند.

این مقام مسئول با اشاره به مشکلات کتابخانه‌های عمومی اظهار داشت: این مساله ثابت شده است که کتابخانه‌های عمومی زمینه ساز آگاهی و دانایی است و با افزایش این دانایی قطعا آسیب‌ها و چالش‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح کلانهشهر اهواز کاهش می‌یابد.

ورود به عرصه کار فرهنگی جدید با همکاری کتابخانه‌های عمومی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با اشاره به نگاه و فعالیت شهردار در حوزه فرهنگی تصریح کرد: تامین اعتبار برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، هزینه‌های جاری و تامین نگهداری و ... از محل درآمد‌های نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی از محل درآمد‌های شهرداری است که همت سازمان شما را می‌طلبد.

موسی شاعری، شهردار کلانشهر اهواز در این دیدار با مهم برشمردن فعالیت‌های فرهنگی در شور و نشاط شهروندان گفت: ورود به فعالیت‌های جدید در عرصه فرهنگی و اجتماعی مردم را به سمت شور و نشاط و امید به جامعه سوق می‌دهد.

وی با اشاره به ارائه گزارشی از وضعیت و مشکلات شهرداری اهواز افزود: شهرداری اهواز برای حفظ حقوق شهروندان خود در حال انجام اقداماتی است که مردم از شهرداری انتظار دارند و قطعا اولویت‌ها در این برهه زمانی مورد توجه ماست.

شاعری اذعان داشت: در زمینه ناوگان حمل و نقل، نظافت شهری، زیرسازی و زیباسازی و سرانه‌های فضای سبز تلاش و برنامه ریزی می‌شود که آنچه شایسته مردم اهواز است شکل بگیرد.

ورود به عرصه کار فرهنگی جدید با همکاری کتابخانه‌های عمومی

شهردار کلانشهر اهواز بیان کرد: از آنجای که در سالیان اخیر مسئول فرهنگی و اجتماعی کلانشهر اهواز را برعهده داشتم قطعا به کتابخانه‌های عمومی با این نگاه جدید وارد عرصه کار فرهنگی و اجتماعی خواهیم شد.

وی تاکید کرد: حداکثر تلاش خود و مجموعه شهرداری برای همراهی با کتابخانه‌های عمومی در همه زمینه خواهد شد. قطعا عرصه کار فرهنگی برنامه ریزی شده در دستور کار قرار خواهد گرفت تا از بسترها، امکانات و فضای تبلیغی شهرداری در حوزه کتابخوانی بیشتر از گذشته استفاده شود.

وی با اشاره به سهم کتابخانه‌های عمومی از محل درآمد‌های شهرداری اذعان داشت: حمایت از کتابخانه‌های عمومی را بعنوان یک شهروند و شهردار اهواز بیش از گذشته ادامه خواهیم داد.

موسی شاعری تصریح کرد: بعنوان شهردار جوان کلانشهر‌های ایران و کسی که در حوزه فرهنگی مسئول بوده است، بر خود فرض می‌بینم در حوزه گسترش و ترویج فرهنگی کتابخوانی مساعدت بیشتری به نسبت گذشته با مجموعه کتابخانه‌های عمومی داشته باشم.

در پایان جلسه، ضمن تاکید بر همکاری‌های دوجانبه در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر اهواز، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی به شهردار جوان کلانشهر اهواز چندین جلد کتاب در زمینه ادبیات، کودک و نوجوان اهدا کرد.

انتهای پیام/گ

لزوم گسترش فعالیت‌های فرهنگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار