فرهاد صالحیان:

در تصادفات عامل انسانی پررنگ‌تر از سایر عوامل است

مدیر کل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در افزایش تعداد تصادفات نقش عامل انسانی پررنگ‌تر از سایر عوامل است.

در تصادفات عامل انسانی پررنگ‌تر از سایر عوامل استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، عصر امروز نشست چهارجانبه‌ای بین فرهاد صالحیان مدیر کل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پیمان آرامون سرپرست معاون امور عمرانی استاندار، ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و عباس فرمانی رئیس پلیس‌راه آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار شد.

فرهاد صالحیان مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این نشست گفت: فعالیت‌های ایمنی و ترافیکی اداره‌کل راهداری آذربایجان‌غربی پس از واگذاری دبیرخانه کمیسیون ایمنی حمل و نقل به ادارات‌کل استانی عملکرد مناسبی را در راستای ارائه راهکار‌های ایمنی و کاهش تصادفات داشته است.

صالحیان با اشاره تصادفات انجام گرفته بین راکبان موتور سیکلت و ماشین‌های کشاورزی در استان با توجه به کوهستانی و کشاورزی بودن افزود: برای کاهش تصادفات در این ارتباط باید فرهنگ‌سازی متناسب با شرایط بومی و فرهنگی هر شهرستان انجام شود.

وی با اشاره به بالا بودن آمار کشته‌های ناشی از تصادفات در کشور برخلاف اجرای طرح‌های ایمنی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مختلف ادامه داد: در افزایش تعداد تصادفات نقش عامل انسانی پررنگ‌تر از سایر عوامل است.

مدیر کل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه از سال ۹۰ تا ۹۷ به مدت هشت سال تصادفات منجر به فوت در جاده‌های آذربایجان‌غربی کاهش ۱.۵ درصدی داشته است، عنوان کرد: امید است با انجام اقدامات مناسب این روند کاهشی همچنان ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به وجود ۱۶۰ نقطه پرخطر در سطح کشور تصریح کرد: این نقاط در آذربایجان‌غربی ۱۱ مورد بوده و برای حذف این نقاط و نصب دوربین سرعت‌سنج در محور‌های پرخطر سازمان راهداری آمادگی دارد تا حمایت‌های لازم را انجام دهد.

لزوم اجرای برنامه‌های فرهنگی نامحسوس با هدف تغییر عادت‌ها

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی در این نشست با اشاره به چشم‌انداز آینده کمیسیون ایمنی حمل و نقل در کاهش تلفات ناشی از تصادفات گفت: برای اجرای مصوبات کمیسیون ایمنی نیازمند باید مدیران دستگاه‌های عضو این کمیسیون توجیه شده و همچنین ردیف اعتباری ویژه برای عملیاتی کردن مصوبات ایجاد شود.

پیمان آرامون ضمن درخواست اجرای برنامه‌های فرهنگی در ارتباط با کاهش تصادفات افزود: این برنامه‌ها نباید به گونه‌ای باشد که فرد به صورت مستقیم مورد خطاب قرار بگیرد بلکه باید برنامه‌های فرهنگی به صورت نامحسوس و در سطح گسترده با هدف تغییر عادت‌ها، روش‌ها و سنت‌های زندگی مردم برای ایمن شدن تردد‌های جاده‌ای حرکت کرد.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی از طبیعت خشنی برخوردار است، عنوان کرد: روسازی و رنگ‌آمیزی ترافیکی محور‌های ارتباطی این استان در بازه‌های زمانی نزدیک با اختصاص اعتبارات مناسب و به موقع را برای این منظور ضروری است.

آشکارسازی ۹ نقطه مستعد تصادف در محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی نیز در ادامه جلسه با بیان اینکه در ۳۰ کیلومتری مبادی ورودی و خروجی شهر‌ها نسبت به نصب تابلو‌های نیوجرسی در سطح محور‌های استان اقدام شده است، گفت: یکی از این محور‌ها ارومیه-مهاباد و سه‌راهی شوط است.

ارسلان شکری به نصب گاردریل در محور‌های مواصلاتی استان از جمله در محور مهاباد-سردشت اشاره و اضافه کرد: ۹ نقطه مستعد تصادف در محور‌های ارتباطی استان آشکارسازی شده و در ۲۷ نقطه نیز به صورت امانی اقدامات آشکار‌سازی انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: در بحث ایمنی و نگهداری راه‌های روستایی نیز برای پیاده کردن نهضت آسفالت راه‌های روستایی اقدامات لازم انجام گرفته و قرارداد‌های مربوطه منعقد شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی عنوان کرد: کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ و رسیدگی به تخلفات رانندگان و شرکت‌های مسافری و باری متخلف در استان تاکنون برگزار شده است.

وی اظهار کرد: کنترل وسایل نقلیه توسط کارشناسان فنی به ویژه در گشت‌های مشترک با پلیس‌راه و کنترل توسط مراکز معاینه فنی از دیگر اقدامات جدی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی برای ایمن‌سازی در محور‌های مواصلاتی استان را شامل می‌شود.

منبع فارس

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.