نماز جمعه یک حرکت سیاسی و از برکات  نظام جمهوری اسلامی است

فرماندار خوی گفت: نماز جمعه یک حرکت سیاسی و از برکات  نظام جمهوری اسلامی است که باید توجه جدی به آن شود

نماز جمعه یک حرکت سیاسی ویکی از برکات  نظام جمهوری اسلامی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمد عابدی فرماندار شهرستان خوی در جلسه شورای اداری که در سالن شماره یک فرمانداری با محوریت بزرگداشت چهلمین سالگرد اقامه  نماز جمعه برگزار شد،  گفت: نماز جمعه یک حرکت مهم سیاسی ویکی از برکات نظام جمهوری اسلامی است   و باید توجه جدی به آن شود.

او بابیان اینکه، شهرستان خوی یکی از پیشتازترین شهر‌های کشور در برگزاری نماز جمعه است، گفت:خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان طبق استاندارد‌ها بیش از ۳۰ دقیقه طول نمی‌کشد.

او بابیان اینکه، نماز جمعه پلی بین مردم و مسئولین و هم برقراری ارتباط چهره به چهره با مردم است، گفت:مسئولین می‌توانند با حضور در نماز جمعه به‌عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز یا بین الصلاتین، عملکردها، مسائل و مشکلات خود را با مردم در میان بگذارند.

حجت الاسلام و المسلمین سید رضی شکوری در ادامه این جلسه درباره جایگاه نماز جمعه گفت: نماز جمعه بزرگترین اجتماع سیاسی هفتگی، یکی از بزرگترین پایگاه‌های نظام اسلامی و منصبی الهی و حکومتی است، پایگاه توحیدی و همبستگی مسلمانان بوده وسنگری کارآمد برای مبارزه با تهاجم فرهنگی می‌باشد.

او ادامه داد: نمازجمعه محل بیان خواسته‌ها و مطالبات مردم، محل تبیین عملکرد مدیران جمهوری اسلامی است.

امام جمعه خوی در باره وابسته نبودن ائمه جمعه به دولت‌ها گفت: در ۹۰۰ نقطه از سراسر کشور نماز جمعه برگزار می‌شود و هیچ کدام از ائمه جمعه ریالی از دولت و بودجه ملی استفاده نمی‌کنند.

حجت الاسلام شکوری گفت: همین استقلال ائمه جمعه باعث شده که دیدگاه‌های خود را بطور صریح در همه زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بیان کنند و همین مسئله باعث ترس دشمنان علی الخصوص استکبار جهانی از نماز‌های جمعه می‌باشد.

او در همین زمینه ادامه داد:در طی ۴۰ سال اخیر شاهد بودیم که بیشتر هجمه‌های دشمنان برعلیه ائمه جمعه و نماز جمعه بوده است.

 
 
انتهای پیام /م 
 

برگزاری جلسه شورای اداری در خوی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.