موج گرمای شدید در غرب اروپا

­موج گرمای بی‌سابقه هوا در غرب اروپا موجب اعلام وضع هشدار در بسیاری از مناطق شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، موج گرمای شدید در غرب اروپا در روز چهارشنبه همچنان ادامه دارد. این موج گرمای جدید مقامات بسیاری از کشور‌ها را وادار کرد وضع هشدار قرمز اعلام کنند.

در فرانسه در اکثر مناطق وضع هشدار اعلام شده است. رکورد جدید گرما در روز سه شنبه در منطقه بوردو با دمای ۴۱.۲ سانتیگراد به ثبت رسید. اداره هواشناسی فرانسه پیش‌بینی می‌کند دمای هوا روز پنجشنبه در پاریس به ۴۱ درجه سانتیگراد برسد که در ۷۰ سال گذشته بی‌سابقه است. گرمترین دمای ثبت شده در پاریس مربوط به سال ۱۹۴۷ و ۴۰.۴ درجه سانتیگراد بود.

با این حال پیش‌بینی نمی‌شود که رکورد ملی دمای هوا در این دوره شکسته شود. گرم‌ترین دمای هوا در فرانسه در اواخر ماه ژوئن با دمای ۴۶ درجه سانتیگراد در جنوب این کشور به ثبت رسید.

در بلژیک نیز نخستین بار وضع هشدار سراسری اعلام شد. اداره هواشناسی بلژیک اعلام کرد دمای هوا روز چهارشنبه چند درجه افزایش می‌یابد و به رکورد مطلق نزدیک می‌شود. رکورد دمای هوا در بلژیک مربوط به ۲۷ ژوئن سال ۱۹۴۷ است که دمای هوا به ۳۸.۸ درجه سانتیگراد رسید. در نتیجه این شرایط اکثر خدمات شهری بروکسل در روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۳ تعطیل خواهد شد.

در استان فلاندر غربی هم فرمانداری روز سه شنبه سیگار کشیدن و آتش روشن کردن در طبیعت را با هدف جلوگیری از وقوع آتش سوزی ممنوع اعلام کرد.

مقامات ایتالیا نیز برای روز چهارشنبه در پنج شهر وضع هشدار سطح سه اعلام کردند. در ۱۲ شهر از جمله رم هم روز پنجشنبه که اوج گرماست وضع هشدار قرمز اعلام شده است.

پیش بینی می‌شود انگلیس هم در روز پنجشنبه گرم‌ترین روز تاریخ خود را تجربه کند. هواشناسی انگلیس اعلام کرد احتمال دارد رکورد گرمای ۳۶.۷ سانتیگرادی ماه ژوئیه و حتی رکورد گرمترین دمای انگلیس که ۳۸.۵ درجه سانتیگراد است در روز پنجشنبه شکسته شود. از همین رو شرکت راه آهن ساوتایسترن اعلام کرد حرکت قطار‌های این شرکت در روز پنجشنبه به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد و به مردم توصیه کرد در این روز از سفر بپرهیزند.

در هلند هم وضع هشدار نارنجی اعلام شده است. در آلمان نیز پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در روز‌های آینده به ۴۱ درجه سانتیگراد برسد. در نیمی از سوئیس هم وضع هشدار نارنجی اعلام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار