سرپرست آموزش و پرورش بوشهر:

خواهان جذب معلمان حق التدریس هستیم

سرپرست آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: حدود هزار و ۵۰ معلم حق التدریس در استان بوشهر فعالیت دارند که خواهان جذب آن‌ها هستیم.

هزار و ۵۰ معلم حق التدریس در استان بوشهر فعالیت دارندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در جمع معلمان حق التدریس بوشهر گفت: در کار آموزشی، هیچ تفاوتی بین معلمان حق التدریس و رسمی وجود ندارد.

وی به تکلیف و پیگیری مسئولان استانی در قبال تعهد و دلسوزی معلمان حق التدریس اشاره کرد و یادآور شد: استان به خدمت، تخصص و تعهد معلمان حق التدریس نیاز دارد و در همین زمینه استاندار و نمایندگان مردم در مجلس و مسوولان آموزش و پرورش با جدیت پیگیر تعیین تکلیف معلمان حق التدریس هستند.

حسینی توجه مجلس ودولت در سه سال اخیر به تعیین تکلیف معلمان حق التدریس را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: طبق برنامه ششم و تا پایان سال ۱۴۰۰ دولت موظف است همکاران حق التدریس را به صورت پیمانی یا رسمی طبق مجوز سازمان اداری و استخدامی جذب کند.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش بخشنامه‌ای برای تعیین تکلیف نیرو‌های حق التدریس به استان‌ها ابلاغ نکرده است، تصریح کرد: شنیده‌ها حاکی از این است که تعدادی از همکاران حق التدریس در این دوسال جذب خواهند شد که برای پذیرش قبولی در آزمون شرط لازم خواهد بود.

حسینی تا کید کرد: حدود هزار و ۵۰ معلم حق التدریس داریم که با توجه به کمبود نیروی انسانی در سال‌های آتی خواهان جذب همه این معلمان هستیم.

در این نشست مشاور عالی معاون پارلمانی وزارت آموزش وپرورش نیز در ارتباط تلفنی و صحبت با معلمان مزبور گفت: وزارت به سرعت و با جدیت پیگیر جذب نیرو‌های حق التدریس، پیش دبستانی، نهضتی و سرباز معلم هاست و حتی سعی دارد بیشتر از آن چیزی که در بودجه پیش بینی شده است نیرو جذب کند.

زمانی، قول پیگیری مستمر مجموعه معاونت پارلمانی وزارت در موضوع جذب نیرو‌ها را داد و گفت: به منظور کمک به جذب نیرو‌های حق التدریس، مجموعه معاونت پارلمانی وزارت در هفته دو بار در کمیسیون مجلس حاضر می‌شود.

انتهای پیام/ک

تلاش برای جذب معلمان حق التدریس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.