درخواست اپل از دولت آمریکا برای معافیت تحریمی تجهیزات چینی

شرکت اپل از دولت آمریکا خواست ۱۵ مورد از تجهیزات ساخت چین را از فهرست تحریمی خود حذف کند.

درخواست شرکت اپل از دولت ترامپ برای معافیت تحریمی تجهیزات چینیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنا به گفته یکی از نمایندگان تجاری آمریکا شرکت اپل از دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور خواسته است تا ۱۵ مورد از تجهیزات ساخت چین که مورد استفاده این شرکت هستند را از فهرست تحریمی خود حذف کند.

فهرست محصولات تحریم شده ساخت چین شامل واحد‌های تغذیه، مدار‌های مجتمع و دیگر موارد می‌شوند. اگرچه محصولات شرکت اپل با بکارگیری فناوری‌ها و تجهیزات آمریکایی در کالیفرنیا طراحی می‌شود، اما مونتاژ نهایی محصولات این شرکت در چین صورت می‌گیرد.

هرچند هیچ اطلاعات دقیقی درباره محصولاتی که از این تجهیزات استفاده می‌کنند در دست نیست، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که این قطعات احتمالا در محصولات جدید مک پرو، کامپیوتر ساخته شده شرکت اپل، بکار می‌روند. این محصولات قرار است امسال با قیمت پایه ۵ هزار ۹۹۹ دلار قرار است به فروش برسند. 

مدل‌های پیشین مک پرو در آمریکا مونتاژ می‌شد، اما بنا به گزارش نشریه وال استریت ژورنال، شرکت اپل تصمیم گرفت مونتاژ محصولات جدید خود را به چین منتقل نماید. شرکت اپل از مخالفان جدی تعرفه ۲۵ درصدی دولت ترامپ در یک سال گذشته بر روی تولیدات ساخت چین به ارزش ۵۰ میلیارد دلار است. 

چین و آمریکا اخیرا هر یک به صورت متقابل اقدام به افزایش تعرفه‌های گمرکی بر میلیارد‌ها دلار واردات کالا از سوی یکدیگر کرده‌اند که این امر تاثیری مخرب بر اقتصاد هر دو کشور داشته است. دولت آمریکا پیشتر تهدید کرده بود در صورت به بن بست رسیدن گفتگو‌ها تعرفه‌های جدیدی را بر کلیه کالا‌های وارداتی از چین اعمال می‌کند. کاخ سفید همچنین از اپل و دیگر شرکت‌ها خواسته بود که اگر می‌خواهند از پرداخت اینگونه تعرفه‌ها معاف شوند باید محصولات خود را داخل آمریکا تولید کنند.

چین یکی از مهم‌ترین بازار‌های فروش برای شرکت اپل محسوب می‌شود به نحوی که سهم عمده‌ای از فروش سالانه محصولات این شرکت به کشور چین اختصاص داده شده است. بر اساس آخرین گزارش ها، آمار سه ماه گذشته نشان می‌دهد که نزدیک به ۱۸ درصد از گردش مالی شرکت اپل از طریق فروش محصولات این شرکت در چین بدست می‌آید.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار