رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی کشور خبر داد؛

اختصاص ۱۵۰ میلیون دلار اعتبار به توسعه طرح‌های آبیاری تحت فشار

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی کشور با اشاره به اینکه ۱۵۰ میلیون دلار اعتبار به طرح‌های آبیاری تحت فشار اختصاص یافت، تاکید کرد: این میزان اعتبار در سالجاری نیز اختصاص می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مرتضی شهیدزاده ظهر پنج شنبه در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان، اظهار داشت: اجرای بخشی از طرح‌های کشاورزی که امکان صادرات در آن وجود ندارد، مصوب شده است.

وی افزود: پروژه‌های بخش کشاورزی باید تنها در اختیار همین بخش باشد.

شهیدزاده در خصوص طرح‌های زیست محیطی منابع طبیعی بیان کرد: امسال ۱۵۰ میلیارد دلار برای آبخیزداری و آبخوان داری اختصاص یافته است.

وی طرح‌های توسعه دامپروری و زنجیره‌های گوشت قرمز و سفید و کشت گیاهان دارویی را از اقداماتی دانست که در چهارمحال و بختیاری جوابگو خواهد بود.

شهیدزاده ادامه داد: طول دوره سرمایه در گردش دوساله شده و حداقل دو و نیم سال این منابع در اختیار تولید کنندگان است و در تولید بادام استان می‌توان از این موارد بهره برد.

وی اظهار داشت: منابع مطلوبی از صندوق در اختیار گردشگری قرار داده شده و آمادگی برای توسعه گردشگری وجود دارد.

شهیدزاده با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۵۰ میلیون دلار اعتبار به آبیاری تحت فشار در کشور تخصیص داده شد، تاکید کرد: امسال نیز همین میزان اعتبار به این امر اختصاص داده شد.

وی بیان کرد: به منظور طرح توسعه فولاد سفید دشت در صورتی که در ضوابط صندوق باشد مشکلی برای تخصیص اعتبار وجود ندارد.

شهیدزاده بیان کرد: توسعه خطوط هوایی در چهارمحال و بختیاری نیازمند مجوز هیئت امنا است، زیرا ایرلاین‌های داخلی درآمد ندارند بنابراین باید بررسی و حل شود.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی کشور گفت: در توسعه صنعت، کشاورزی و گردشگری محدودیتی وجود ندارد.

 

انتهای پیام/پ

جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.