تولید فولکس‌واگن قورباغه‌ای برای همیشه متوقف شد + تصاویر

آخرین نسخه فولکس‌واگن قورباغه‌ای تولید شد تا این مدل برای همیشه بازنشسته شود.

تولید فولکس‌واگن قورباغه‌ای برای همیشه متوقف شد + تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق اعلام شرکت فولکس‌واگن، آخرین مدل قورباغه‌ای این شرکت در روز پنج‌شنبه در پوئبلاسیتی مکزیک تولید و از کارخانه خارج شد تا این مدل برای همیشه بازنشسته شود. فولکس واگن قورباغه‌ای یکی از تاریخی‌ترین مدل‌های تولید شده در صنعت خودروسازی است که در گذشته خود با پستی بلندی‌های فراوانی روبه‌رو شد و پس از هشت دهه تولید، دیگر مدلی از آن را در کارخانه‌های فولکس‌واگن نخواهیم دید.

نکات بسیار جالبی در تاریخ ساخت این مدل وجود دارد که شاید کمتر کسی از آن‌ها اطلاع داشته باشد و دانستن آن خالی از لطف نیست، فولکس‌واگن قورباغه‌ای برای اولین بار در سال ۱۹۳۸ تولید شد، دستور ساخت این مدل توسط آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی آن زمان داده شد، وی قصد داشت مدلی ارزان قیمت و کوچک برای استفاده مردم و رونق این صنعت در آلمان تولید شود، از همین رو طراحی فولکس‌واگن قورباغه‌ای به فردیناند پورشه سپرده شد. فردیناند پورشه معروف که در سال ۱۹۳۱ شرکت پورشه آلمان را تاسیس کرده بود، به‌عنوان یکی از بهترین طراحان خودرو در آن زمان، فولکس‌واگن قورباغه‌ای را تولید کرد. از مهم‌ترین نشانه‌های طراحی پورشه در این خودرو، قراردادن پیشرانه در قسمت عقب فولکس‌واگن قورباغه‌ای بود که تا آخرین مدل، تغییری در آن داده نشد، همچنین شباهت چراغ‌های گرد این مدل به طرح‌های گذشته و فعلی شرکت پورشه نیز از دیگر ردپا‌های فردیناند پورشه در طراحی فولکس‌واگن قورباغه‌ای است.

تولید فولکس‌واگن قورباغه‌ای برای همیشه متوقف شد + تصاویر

تولید فولکس‌واگن قورباغه‌ای برای همیشه متوقف شد + تصاویر

فولوکس قورباغه‌ای در تاریخ تولید خود نام‌های متفاوتی داشت، این مدل در ابتدای تولید به عنوان پورشه ۶۰ شناخته می‌شد، اما در ادامه فولکس‌واگن تیپ یک، فولکس‌واگن باگ (به معنای حشره، به دلیل شباهت با کفش‌دوزک) و فولکس‌اگن بیتل (به معنای سوسک) نام‌های دیگر این مدل بودند، در حال حاضر نیز این مدل با نام بیتل شناخته می‌شود، اما در ایران به فولکس‌واگن قورباغه‌ای مشهور است.

تولید فولکس‌واگن قورباغه‌ای برای همیشه متوقف شد + تصاویر

تولید فولکس‌واگن قورباغه‌ای برای همیشه متوقف شد + تصاویر

این مدل با بدنه مستحکم، مشخصات فنی عالی و طراحی کاربردی، در طی سال‌های ۱۹۳۸ تا ۲۰۰۳ بیش از ۲۱ میلیون نسخه فروش داشت و درآمد حاصل از آن بیش از ۲۳ میلیون دلار استکه یک رکورد محسوب می‌شود و این مدل را به یکی از پرفروش‌ترین خود‌های تاریخ تبدیل می‌کند. این رکورد فروش در حالی است که کمترین تغییرات در طی سال‌های تولید این مدل در آن اعمال شد، همچنین تولید انبوه این مدل در سال ۲۰۰۳ متوقف شد و در طی جنگ جهانی دوم نیز ساخت فولکس‌واگن قورباغه‌ای به دلیل تولید انبود خودرو‌های نظامی، به‌شدت کاهش یافت. اما با این وجود از نظر فروش باز هم رکورد‌های بسیاری را جا‌به‌جا کرد.

تولید فولکس‌واگن قورباغه‌ای برای همیشه متوقف شد + تصاویر

تولید فولکس‌واگن قورباغه‌ای برای همیشه متوقف شد + تصاویر

حال در سال ۲۰۱۹ آخرین نسخه این مدل تولید شد و احتمالا به موزه فرستاده می‌شود، فولکس‌واگن قورباغه‌ای با تاریخچه‌ای از افراد مشهوری مانند هیتلر و پورشه و گذراندن روز‌های تلخی مانند جنگ جهانی دوم و البته بازیگر اصلی چندین فیلم سینمایی، مانند یک کهنه سرباز پیر و دوست‌داشتنی برای همیشه به تاریخ پیوست.


بیشتر بخوانید:موتور سیکلت الکتریکی DC Roadster، توصیفی از آینده محصولات الکتریکی بی‌ام‌و +تصاویر


انتهای پیام/

فولکس‌واگن قورباغه‌ای دیگر تولید نمی شود

برچسب ها: فناوری ، اتومبیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
الان چندساله که همینو میگن!
آخرین اخبار